Thursday, July 24, 2014

Salam Lebaran

Assalammualaikum.

Wow! It's been a while since my last post was up. What's up what's up??

Ramadhan dah almost tiba ke penghujungnya. Mesti semua tengah eksaited nak cuti raya dan beraya sakan nanti kan. Sampaikan nak buat kerja pun takde semangat dah. Sama la kita. Aku pun ada rasa malas nak kerja sehari dua ni dah. Tak sabau nak cuti raya. Boring pulak dah rasa kena hadap kerja-kerja yang tak pandai nak habis ni kan. Hehehe



So, bercakap pasal persiapan raya. Macam mana persiapan raya korang? Dah soping - moping ka? Berapa pasang baju raya korang tahun ni? Ada seploh? Amboiiii kan! Beringat la eh. Walaupun berkemampuan nak beli waima 20 pasang baju pun, fikirlah orang yang kurang berkemampuan tu. Beli banyak-banyak, bila nak pakai pun tak tau. Last nanti jadi membazir sebab baju tu suma tak berpakai. No No No. Macam tu jugak la dengan kuih-muih dan segala macam persediaan lain tu. Berpada-padalah. Janganlah spending sampai tahap membazir. Tak baik. Membazir tu amalan syaitooonnn. 

Aku tahun ni simple je macam tahun-tahun sebelum ni. Semua ala kadar. Macam aku memang takde la nak beli sampai seploh doploh helai pun baju kurung. Sebab aku tau in the end nanti duduk dalam almari je. Ater, my working nature ni tak sesuai nak pakai baju kurung. Kang ada yang sangkut sana sini masa masuk site. Dari elok molek masuk site, keluar nanti dah lebam comot sana sini. Ater tergolek tersangkut kain apa suma kat construction site tu kan. Hahahaha

Kuih raya wajib setiap tahun...

Kuih pun beli sikit sikit je. Macam aku dah beli 2 3 jenis. Adik aku pun sama. Tapi tahun ni rezeki murah plak ada je orang nak bagi kuih raya. Kat ofis ni dapat 3 jenis. Adik aku pun ada jugak company bagi. Tiga jenis jugak. Sudahnya dah berjenis jenis dan jenis kuih kami ada. Rezeki tak disangka kan. Rancangan awal aku nak buat kuih sendiri terpaksa dibatalkan la pasal dah banyak kuih ni. Macam tahun tahun lepas kuih raya sampai expired tak bermakan. Plus tak ramai orang datang beraya pon. Hehehe. Rumah bujang, biasa lah kan.Takut agaknya orang nak datang kang ntah apa-apa aku sediakan kan. Tapi salah tu. Kalau tetamu nak datang of course la kita layan properly. Takkan la nak halau balik plak kan. Tak baik!

All in all, tahun ni ala kadar dan seadanya je. Takda nak extravagant sangat as normally raya we all go for holiday. Tahun ni mungkin tak kot. Kalo ada pun g dekat-dekat je. Hehehe. So sapa nak datang beraya ke rumah hello hello la ye.

Ok la. Dikesempatan ini, aku ucapkan......

--


Catatan Ringkas

---