Sunday, November 21, 2010

Sehari Berjalan

Salam ols. Seperti yang dijanjikan, ni entry update untuk entry semalam. FYI, entry tu di post secara live dari Melaka menggunakan MMS je. HEehehe. 

Ok. Cerita Sabtu aku bermula apabila aku bangun pagi. Kehkehkeh... Ok gurau. Nak tau lagi jom la terbang lagii.

Ini bukan aku for sure.. Heehehe



Sabtu hari tak kerja aku. Korang pun dah tau kan. So, aku g memenuhi jemputan kahwin adik kawan aku (pada asalnya lah). Dia dah jemput lama sebelum dia jemput orang lain. Bayangkan la best tak best kawan aku tu. Lom ape ape, aku dah kene jemput. Hahahaha. So demi tak menghampakan jemputan dan kawan aku tu, aku terjah la jugak. Aku ni sebenarnya bukan la jenis yang suka attend wedding. Aku pun tak tau kenapa. Mungkin sebab aku tak berapa reti nak bawak diri kat majlis camtu kot. Since aku tak kenal sapa pun kat majlis majlis camtu. Hahahah

So nak dijadikan cerita, tengahari aku gerak la g umah kawan aku tu. Tak jauh dari rumah. Dalam 20 minit je. Kawan aku siap ugut nak putus kawan kalau aku tak datang woooo. Giler babun tol ugutan tu kan. Aku layankan aje la. 

Camana pulak aku leh sesat sampai ke Melaka tu? Well, biasa la kan. G majlis kahwin camtu bukan nak duduk seharian. Memandangkan dah agak lama aku ngan kakak aku ni tak melepak bersama dan memandangkan hari yang masih teramat muda remaja (Cam aku..hahaha) terus la keluar idea on the spot camtu. So tanpa lengah dan membuang masa yang muda tu aku terus la pecut ke destinasi. Sempat singgah RnR Restoren Jejantas tu untuk tukar outfit. Magic je kan tetiba ada outfit lain. 

Sebelum bertolak ke majlis kenduri tu memang ada plan ngan akak aku tu nak melepak lepak lepas kenduri tu kan. Tapi tak la plan sampai ke Melaka tu. So kitorang standby je la t-shirt ngan jeans. Sedang makan tu fikir jugak destinasi lain selain Seremban ngan Putrajaya. So ujung ujung ke Melaka je. Hehee

Sampai Bandar Melaka dalam kol 3.30. Terus g Pusat Bandar n parking kat parking lot bangunan Hatten tu. Aim just nak jalan jalan je kat area Dataran Pahlawan and area sekitarnya. Tahun ni dua kali dah g sini. Bulan 3 hari tu ada sekali pegi bawak kawan aku n family dia dari Sarawak tu. This time just saja nak berjalan luar dari Seremban lak kan. Lama tak melancong tempat orang. Hahahaha


Ni Christmas Tree dalam Parkson kat Mahkota Parade tu. Awalnya dah ada deko tu. Kebetulan time tu ada concert and graduation budak2 tadika. Sempat la nengok diorang buat persembahan tarian. Cute je..hehe. Selain ada ni, ada lagi satu event berlangsung kat sini. Bonuslink event. Redeem point. Aku takde la g jenguk since aku nye point cipuuut sesangat lagi. Hehehehe

Ni plak saja jenjalan kat dari Dataran Pahlawan tu ke sini. Tak naik pun kat kapal tu sebab masa suntuk kan. Ke area tu pun semata mata nak g soping kat market situ. Hahahahahaha. Akak aku gian nak beli topi. Ikutkan ajeeee la...

Ni lak aku saja terai test uji baju kebaya nyonya. Akak yang jual tu pulak ramah kan suh aku terai terai bagai. Ape lagi. On je la. Sulam penuh sampai belakang tu. Cantik. Cam selim lak aku bila pakai kebaya nih. Hehehehehe.. Banyak lagi kaler, aku je malas nak belek. Nanti bila belek nak capai satu. Masalah tu. Belom keperluan lagi. Nanti la baru beli. Kot la kan. 

Ni OTW balik dah. Dalam kol 9. Time ni masih kat Bandar Melaka lagi. Nak menuju ke Ayer Keroh.  Banyak gak kete. Dalam menuggu tu sempat snap gambar bulan. heeee

Memang tak cukup la weyh nak jalan kalau setengah hari je. Banyak lagi tak explore kat Melaka ni. So Melaka, wait for us to come again next time. Memang pasti akan datang lagi la. Next time datang kena spend a night kat sana baru syok sket. Nak jalan pun tak la terkejar kejar kan. 

Orang Melaka, ada cadangan tak mana nak stay kat sana? Maybe somewhere yang dekat ngan area Dataran Melaka tu. Senang sket kan. Jalan kaki je nak g tempat tempat sekeliling tu. Hehehe. 

Ok la. Agak penat dah ni driving dan berjalan buang lemak seharian kan. Masa nak berehat pulak. Memang berkesan la eksesain jalan aku kat Melaka hari ni. Agak agak ada kurang sket lagi sekilo dua ni. Kahkahkah..



PS: Live Blogging by phone (Flicker) di sini. Lupa nak letak link smalam. Hehehe..


Catatan Ringkas

---