Wednesday, December 01, 2010

Selamat Bulan Baru, Bulan Terakhir Tahun

Salam 1 December ols. Wow! Dah December dah ooo..Lagi 30 hari je lagi nak ke tahun baru. Weeeeee.... Secara rasminya in iadalah first entry untuk bulan DECEMBER. Kehkehkeh. (Dah terang nyata lagi bersuluh ye dak)

Ok la. Ni saja nak share info 1 December ngan korang. Apa yang terjadi pada 1 December ni.

  • Ni baru aku tau pagi tadi la. Minyak RON 97 dinaikkan harga sebanyak 15sen daripada sebelum nih. [Kosmo Online]. Heh. Aku gune Ron 95 jek...Hehehehehe
  • Event anjuran Ministry of Tourism. (Basically throughout December punya event la) - [LINK]
  • World AIDS Day - [LINK]
  • Diskaun Saman Trafik [LINK]. Korang leh cek la kot ada saman kat Myeg or kat RILEK
  • Beratur 12 Jam untuk BB Torch RM8 (Sumber Kosmo) - Perghh.. Giler ah. Aku tak berapa nak minat BB ni. So aku tak heran la kan.

Ni cakap pasal cek saman ni kan,memang tensen je aku rasa. Adeehai. Aku terai nak cek saman dari kol 9 pagi tadi sampai la ni kol seblas tak jugak aku selesai cek saman. Hahahahahaha. Ni je la window yang keluar bila aku request checking n register.



Ramai giler la ni yang nak cek saman Sebab tu la punya la seksa menunggu.  Sempat dapat sesekali page tu ada something new la. Kena register lu sebelum leh cek saman. Kalo dulu masuk leh je terus cek saman tak payah nak register register bagai. Skang ni masuk kene register lu baru leh cek. Haiiyaaa. Manyak leceh la nak register register nih. Nak cek je pun.Tak padan la ngan nama RILEK tu (Walaupun RILEK tu just an acronym for 'Rangkaian Interaktif Laman Elektronik Kerajaan').

So aku register la jugak. Bukan apa aku cek. Semenjak keje kat sini aku selalu travel between offices. Risau la jugak sebab kekadang ada gak ter'speeding' (tipuuuu. Takdanya ter ter tu...Heheh). Tu yang nak cek. Kalo ada, kene la paksa rela bayarkan. Dari menyusahkan di masa hadapan. Especially masa nak renew insurance n road tax.

Ok la ols. Nak sambung kerja. Kang lagi lama aku kat sini lagi aku bertambah leka la. Tak sempat lak siap kerja ni kan. Hari ni kalau boleh nak balik on time. The latest by 6 pm mesti kluar dari ofis. 


PS: Tak sabar nak tunggu hujung tahun. Bercoti2..
PSS: Tahun baru Islam pada 7 December bersamaan 1 Muharam 1432H.

Catatan Ringkas

---