Wednesday, April 20, 2011

FOBIA Tak Habis Lagi

Salam ols. Salam Rabu. Hamboi la aku ni. Semalam bercuti sakan dari mengupdate belog yer. Blogwalking pun kureng giler. Sorry la geng. Semenjak dah bermenjak ada FOBIA ni memang agak lemah sikit nak mengupdate tu. Mood dan idea berkurangan sket. Ni pun kebetulan tengah time rehat. So, ambik free chance yang ada ni la. 

Selagi tak settle hal budget ni memang takkan tenang hidup jadinya dan takkan habis la fobia aku nih. Hehehehe. Semalam buat pertama kalinya lepas kes kene tiaw kat meeting room tu, aku disuruh pergi ke sana lagi. Bukannya aku tak tau ada meeting kol 11 semalam. Aku tau sebab dah dapat email awal pagi tu. Tapi sebab aku rasa takda keperluan nak datang, aku buat bodo je ngan notice tu. Sekali setengah jam menunjuk jam seblas bos aku call la pulak. Adeeh! Bleh aku buat soalah bodoh 'Saya kena pergi jugak ke meeting tu?' Hahahaha. Sabar je la den.





Time tu memang dah meremang bulu roma, seram sejuk tetiba cam orang kene demam kepialu, menggigil satu badan. Giler hebat penangan tu. Tak penah penahnya aku rasa sampai tahap macam tu. Maybe dah fobia tahap ape ntah. Nasib selamat jugak la sampai ke HQ dalam gigil gigil bawak kete. Hahahaha

Sampai je sana (bilik meeting keramat tu), aku tengok bos aku ada sana. Dah kebetulan dia ada, aku pun terus la pass kat dia amende yang patut contohnya Budget tu. And aku explain dan bagitau dia apa kejadiannya masa meeting tu. Pergh, nasib la encik boss aku tu amat memahami. Not even a single thing dia blame aku. Lega! Then time tu baru la hilang rasa seram sejuk segala rasa awal tadi tu. But still i feel, hmm macam mana nak cakap eh* lain macam sket bila jumpa those people yang ada dalam meeting room tu back then. And the news already spread throughout the office. Hmmm...

Semalam seharian la jadinya aku duk kat sana. Menyiapakan beberapa paper work untuk dibentangkan dalam meeting kepada higher management. Adn sepanjang aku kat sana and jumpa mana mana staff I just make dont know je la. Dan end of the day semalam, kena lagi amend budget untuk another township. Lucky la tak banyak component dalam tu. Dalam 2 jam dah bleh siap. But then this morning aku kena buat cross check just to make sure nothing is wrong again. Ni pun baru je selesaikan that budget. Lega!

Tapi tak jugak bleh lega lagi. Coz budget yang lagi satu tu pun kena review balik. Itu lagi gila banyak component. Maunya 2 hari baru bleh complete. But I hope takkan sampai mengganggu weekend aku lagi. Dah tak bleh nak handle kalau this weekend pun aku kena kerja lagi. Dah la tu.

Fobia aku dah tahap ape dah nak sampaikan dalam tido pon bleh mimpi pasal budget, buat budget dan segala galanya pasal budget la. Sudahnya bila bangun rasa letih sangat. Hurrm. Maybe I need to take sometime off. But for sure after this whole budget thing is done la. Coz aku takkan dapat bercuti dengan aman selagi kerja ni tak siap. 

Fobia bermaksud dimana pesakit mengalami ketakutan yang tidak wajar atau tidak rasional (irrational fears) terhadap sesuatu benda atau situasi yang khusus.
Ia juga dikaitkan dengan pengalaman yang lalu atau pelaziman (conditioning) dimana rangsangan (stimulus) yang neutral dikaitkan dengan rasa takut atau cemas apabila mereka terdedah dengan situasi yang sama. Fobia adalah sebahagian daripada gejala penyakit jiwa yang lain seperti kemurungan (anxiety disorders). Umumnya ketakutan terbahagi dua iaitu takut biasa (normal fears) dan takut luarbiasa (abnormal fears).   -Sumber : Mahsuri

Errks?? Adakah aku perlu untuk berjumpa dengan psychiatric? Rasanya belum sampai ke tahap tu kot. 


Apa apa pun aku harap sangat perkara ni tak berlanjutan la dekat aku. Ok guys.. Nak take nap kejap la. Soo tired. Nak makan, tapi takda selera dah ni.




PS: My cousin admitted to hospital yesterday, coz involved in accident. Quite bad the condition but not in coma la. And worst thing is I didn't feel a single sorry for him. Why is that?

Catatan Ringkas

---