Monday, May 02, 2011

Hala Tuju Cuti: PD, Seremban & S2

Salam Isnin di hari cuti tambahan ols. Perggh. panjang la pulak ayat pembukaan tu. Harus eh dibaca dalam satu nafas. Heehehhe. So, ape cer cuti cuti korang setakat ni? Hari ni last cuti, esok dah start keje balik. Tapi takpe la kot. Keje untuk 4 hari je kan. Lepas tu dah weekend balik. But aku tak keje 4 hari. Aku kene keje 5 hari jugak minggu ni. Sebabnya office ada buat sales event Sabtu ni. Ahad plak ada Bisik Bisik Gathering kat Seremban.. Weee, full weekend again!

Ok, tak mahu la celoteh intro pepanjang. Tengok tajuk tu dah sedia maklum aku nak update pasal ape. As per my last entry, ada cerita pasal kebarangkalian aktiviti yang akan dibuat kan? So ini la update setakat ni yang aku dah buat. Teruskan pembacaan anda eh.



Hari Sabtu, awal pagi dah keluar. Hala tuju? Ke PD. Temankan my sis untuk urusan dia. Apa dia urusan tu, biarlah rahsia buat masa ni. Insyaallah, ada masa sesuai kita cakap plak pasal tu ye. So, dah alang alang sampai ke PD tu sempat la jugak jalan jalan cuci mata tengok pantai. Dalam pasa masa yang sama sempat gak riki riki hotel untuk holiday bulan June nanti. Unfortunately, majority of the hotel we went were fully booked already. What a pity. But its ok. Its not a big deal anyway. 

Then, after settle with my sis matter we head off to Giant Lukut. Just for fun. Know why we going there? Just to go for karaoke there. Hahahaha. Macam la dah takda tempat lain nak pergi kan. Tempat tu selesa untuk karaoke.  Facilities dia bagus and suasana pun 'clean' je. Thats why. Sempat la nyanyi sampai ilang suara kejap. Hahahahaha.

Then, we go for Seremban Town plak. Terminal 1 to be exact. Pun untuk jalan jalan je. But, mana boleh jalan jalan kosong kan. Kata orang, sambil menyelam sambil minum air. Hehehe. Dalam tu ada Parkson. So jalan punya jalan punya jalan, sampai la ke tempat handbag and shoes. Pandang pandang, jeling jeling sekali ternampak satu beg. Cantik pada mata aku. And simple. And not too ladylike. Heheheh. 



A Polo Handbag. Setelah ditimbang tara dan dengan pandangan my sis and with help of the SA, aku rembat yang ini. Ada beberapa pilihan actually, but end up aku pilih gak yang ni. Bukan senang aku nak carik handbag. Agak choosy sikit, but tak bermakna aku cerewet. Cuma susah nak jumpa yang bekenan dihari dan di mata. Hahahaha. Now dah jumpa, tunggu la tahun depan baru carik lagi. 

Selesai di situ, its time to go home. But before that kene anto akak aku ke Tesco S2 sebab dia tinggalkan kete kat sana. Dah namanya singgah tu tak sah la kalo tak masuk. Kebetulan aku ada barang gak nak carik. Masuk la kejap. And the first thing yang aku beli once masuk je bangunan Tesco tu is this......


Hehehe. Baru berjinak jinak nak pakai. Yang ni saja ambik without power. Nak try test and bezakan with my current contacts. Hehehehe. 

Selesai di Tesco, aku pun terjah la balik ke rumah. Its time to rest because Ahad pun ada aktiviti lain lagi. 

Ahadnya pulak takda aktiviti berjimba bersuka ria = habis duit yer. Hahahaha. Kali ni aktiviti mengeluarkan peluh dan menambah otot di lengan. Kuikuikkui. Mengemas rumah! Yaaaa, banyaknya nak dikemaskan. Sebab rumah tu nanti nak dijadikan stor je. Rumah mak aku sekarang ni dah macam fully loaded dengan segala mende alahnya. So, demi nak mengurangkan loadednya barang barang tu, aku dengan rela hatila nak kemas rumah kosong tu supaya mudah nak simpan barang nanti. At least, keluar jugak la peluh aku kan. 

Above all the activities I listed down, only 2 that I haven't had the chance to do. Which is cooking and tengok wayang. Jogging has been replaced with mengemas rumah. And bowling? Yeaaay, bowling will follow suit after this ya. Now im going to get ready and head to Jusco Seremban 2 to go bowling with my family. 

Ok guys. See you soon and have a good day. To those who are driving home from kampung, drive safely and remember your loved ones. Today sure will jem teruk so, do not rush. Biar lambat, asal selamat. Take care.







Catatan Ringkas

---