Tuesday, December 28, 2010

Rahsia Hati

Salam ols. Ape cer hari ni? Ada baik ka? Amacam hujung minggu korang? Hohohoho..:). Dah hari Selasa baru nak tanya kan. Ape punya tuuur la..Hehehehe.. Walaupun agak lewat nak update sal weekend aku aku tetap update jugak.. Ngeeeee

Pantai Blue Lagoon..


Kisah hujung minggu aku bermula seawal pagi kol 8. Perghh..Giler ah. Awal tu. Macam g keje la pulak. Hehehe. Tapi PD punya pasal, aku relakan jua. Kalau entry lepas kata nak meronda ronda kan. Memang hakikatnya aku meronda la. Tapi orang kata menyelam sambil minum air. Wooiit. Bukan aku g menyelam taw kat PD tu. Kot la kan ada yang tak paham peribahasa. Maksudnya buat double kerja dalam satu masa la ( Aku kantoi bab bab menterjemah ni.. Hehehehe)

Nak tau lagi?? Klik butang jom terbang lagi.





Menyelam yang aku maksudkan ialah usha hotel. Hahaha. Tetiba rasa cam nak g bercoti next week. Kan cuti New Year. Kot kot ada la kan. Memang bersepah hotel kat PD tu. Ciri ciri hotel kesukaan aku, mesti ada swimming pool and berdekatan pantai. So kalau keadaan pantai tak bersesuaian untuk memandikan diri, boleh jadi badak berendam dalam pool pulak. Hehehehehe.

Tanjung Biru Condo


So jalan punya carik punya jalan habis dah kebanyakan hotel dan resort aku kluar masuk tapi tak da yang single n available lagi. Kebanyakannya dah full house dan harga memang super duper daripada biasa. Hohoho. Tak kuasa mak nok nak hambik harga bilik untuk harga 400++. Bek aku g makan ka g soping ka kan. Ada gak pekdah. Hahaha.

Penerjahan selama 2 jam diberhentikan sekejap sementelah perut ni dah buat breakdance mintak di isi. Jam baru kol 11 pagi je pun. Sebabnya tak minum pagi sebab eksaited nak menyelam minum air punya pasal. Hahahahaha.

Dataran Teluk Kemang
Tempat makan dan lepak menjadi sasaran ialah Dataran Teluk Kemang. Tengah nak carik parking tu tetiba tekujut den tengok ada kudo godang (kuda besar) melintas. Eksaited pulak nak naik. Tapi eksaited nak makan tu lagi membuak buak, maka abaikan ke'eksaited'an nak nak kuda. Hahaha. Lenkali maybe. Alah, jarak umah aku nak g PD ni pun dalam 30 minit driving. Bukan jauh benau ye dak..

gambar kuda dicolek dari umah Mak

Lepas makan jalan jalan la kat kedai kedai jual baju, topi n segala macam lagi barangan tu. Saja nak cuci mata. Pastu teringat zaman dolu dolu masa kecik kecik. Kitorang slalu jugak datang tempat ni. Picnic ngan family. time coti coti skolah.Kedaan dan suasana lebih kurang je. Lebihnya sebab dah ada dataran tu. Seingat aku dulu takda pun dataran. Pantai pun dah ada improvement. Lagi kebetulan masa aku datang tu air tengah pasang. Lagi la cantiiikkk.

Leka bejalan tengok jam dah nak kol 1. Destinasi untuk meriki hotel diteruskan. Tapi malangnya macam tadik jugak la. Tak cukup piawaian dan full house. Hehehe. So, sebabkan dah letih tambah plak mata cam nak carik bantal apelagi terjah la balik.

OOps..! Mana balik terus. Hari muda lagi tu. Bukan takat muda aje. Ceraaaaah lagi wooo. So, perjalanan seterusnya ke Seremban pulak.Saja jalan jalan buang masa. Hahahaha. Tak la. Ada la hal lain pulak nak buat. Nak g tukar tayar kete. My sis nak tukar tayar kete so mintak la aku bawak kat tempat aku tukar tayar dolu. Kedai tayar Falken. Melepak la kitorang dekat 2 jam kat situ. Dah nama nya tukar tayar tak da la keje lain kan.



Lepas tukar tayar, macam tak best nak balik terus. So perjalanan diteruskan ke Terminal 1 sementelah Jusco Seremban 2 punya la ramai orang. Almaklumla, orang baru gaji kan. Sumanya kluar la nak bersoping barang dapur segala. Anak anak pulak nak masuk skolah dah, lagi la banyak preparation tu kan.

Kat Terminal 1 takda la crowded sangat pun. Tapi parking, mak datok sampai ke level 10 tu. Ponek kaki den main clutch n brek yo. Tujuan utama? Konon nak carik sandal ke kasut ke. Kesudahannya tak berkesudahan sebab tak bertemu dengan citarasa. So abaikan dan jalan jalan je la.

Dalam pada jalan jalan tu lapar balik. Tengok jam kol 6. Padan la sangat pun. Makan kol 11 tadi kan. Singgah makan kat cafe dalam Terminal 1 tu. Tengah makan tu tetiba datang lak idea nak pegi Senawang. Kot la ada yang happening sana. Tanpa berlengah, ape lagi. TERJAHHHH!!. Hahahahaha

Sampai kat Dataran Senawang tu ada funfair. Seriously, aku tak pernah masuk funfair. Sebab mak ayah aku tak biasakan kitorang pegi masa kecik kecik lu. Sebab tu aku jadi tak biasa bila dah besar nih. Sekadar tengok je la. Tak masuk pun sebab tengok jam dah kol 9. Maaak haihh. Sehari suntuk kluar. Baru la terasa lenguh kaki tangan badan segala. hehehe

Nampak gayanya, plan hari Ahad konon nak turun g Mutiara Damansara (The Curve & Ikea) terpaksa dibatalkan. Dan memang dibatalkan pun. Syok pulak melepak guling guling atas katil ditambah dengan badan yang sengal lenguh kan. Ada pulak novel baru. Lagi la layaaannnn. Hahahha.. Makanya, seharian hari Ahad aku berehat bersantai je kat umah sambil tengok Tv, baca novel dan surf net. Syook wooo....

Maka dengan itu, tamat la kisah hujung minggu aku minggu ni. Heheheh. Minggu depan nantikan pulak ape cer weekend aku. Aku pasti ada yang menarik untuk diceritakan. Tungguuu....


Rahsia Hati?? Aku rindu sangat sangat ngan arwah. Huhuhuhu




PS: Gambar suma dicilok dari Pak Gel. Aku malas nak upload dari phone la geng. Hehehehe

PSS: This is an auto post entry.

PSSS: Kotak komen aku dah kembali kepada default blogger comment. Jangan ada yang terkujut lak. Semuanya gara gara tangan aku yang gatal menggodek godek setting blog aku nih. Padan muka aku kan. Hahahahaha. Takpa. Aku memang plan nak guna default ni balik. Ringan sket blog aku kan. Cuma aku rasa perlu di upgrade sket la. :)





Catatan Ringkas

---