Thursday, October 15, 2009

Baby Irdina - Getting Better

Salam ols...Baru terima sms dr makcik pasal baby...
" Alhamdulillah, berkat doa sume, Irdina nampak semakin ok., dh buka mata & dah buka puasa pagi ni dgn susu bdn. Tapi pkai steril la..Kalau keadaan bertambah baik, Insyallah esok akan ke hospital Kuala Pilah semula dan akan truskan ke IJN "
Petang semalam aku g tgk baby kat hospital. Kebetulan makcik kirim KFC..hehe..x lalu nak mkn nasi katanya. SO, aku p la anta n trus g tgk baby..Xleh msuk, so tgk dr luar je la. Doktor terpaksa pasang blik tube pernafasan baby sbb dia ssh nak bernafas. Mula2 pakai mask, kesian tgk dia tecungap2..Lepastu tukar pada box yg tutp kpala. Pun sm jugak...Sudahnyer doktor terpaksa jugak pasang tube tu semula. Xperla..Asalkan baby snang bernafas. 


Kalau u ol tgk gmbr baby tu, kepala dia senget seblah kiri kan..Dia memang suka paling seblah tu..Macam mana pun buat, dia tetap akan g seblah tu jugak. Ada doktor tu suruh palingkan kepala baby seblah kanan dgn alasan senang baby nak bernafas. Tapi, bila dah palingkan seblah kanan, baby berpeluh22...hehehe..Sudahnyer, biarkan je dia paling yg dia selesa..heheh...


Dan pasal SMS dr makcik tu kata kene tranfer ke Kuala Pilah dahulu seblom ke IJN. Mesti korang tertanya-tanya kenapa nak kene pegi sana bru g IJN. Aku pun mula2 tertanya2 gak..Tapi makcik aku kata Doktor kat Pilah tu yang bt arrangement dgn IJN. Tu pasal kene balik sana dulu. Doktor kat Semban ni cuma tolong pantaukan je keadaan baby smpai stabil. Owwwhh..hehehe


Kebetulan doktor kat Pilah tu de kenal somebody kat IJN. Dia penah keje sana gak. Tu yang dapat cepatkan operation baby. Kalo x, lama la kene tunggu..Alhamdulillah la..Lagi cepat lagi bagus kan. Makcik aku pun x perlu nak risau2 pasal baby sangat. Dia boleh sambung keje dia and anak2 yang len pun leh bersekolah semula.


Sekarang ni, anak-anak makcik aku yang lagi 4 org tu de tinggal dengan aku dan nenek aku. Dekat sikit pakcik aku nk brulang tempat keje dan ke hospital ni..Makanya diaorang cuti skolah la dlu..Kesian jugak. Tapi keadaan memaksa diorang cuti sementara. 


Hmm, ok la...Ini je aku dapat tulis buat ms ni..Nanti ada apa2 berita pasal baby aku update lagi.=)


Thanks again to all who prays for Irdina. =)

3 comments:

Thank you for your comment. Will reply it soon. TQ :D

Catatan Ringkas

---