Wednesday, October 28, 2009

What a Life

Agak lama jugak x update blog ni...Macam2 hal terjadi. This is what happens to me last few days...


Last Saturday (24th Oct.), pergi tengok baby kat IJN..Waktu melawat kol 4 sampai 6 ptg..So, nak dijadikan cerita, selepas selesai majlis di rumah mak mentua makcik di cheras, terus la g IJN..Boleh pulak lost track kete pakcik terus la sesat...haha....sampai berppusing22 aku kat town tu nak carik Jln Pahang..hahaha...sbb sorg tpon kata kene ikut Jln Kuching, sorg lagi Jalan Pahang...sudahnyer aku blur..Naseb la aku ngan kakak spupu aku...so, ktorg survive la carik sndri ngan bantuan ayah baby Irdina...hahah...sampai jugak la wlopon lewat sket....hahaha...Yang x thn tu every 5 minutes my Pakteh and My dad call...mcm mn nak concentrate carik jln..hahaha....Ape2 pun skeurang2nya aku tau dah kn mn ceruk22 yg x penah g tu...wahahahaha.....
Sampai hospital terus jek naik tgk baby...Ya Allah, kesian betol tgk dia berselirat dgn wayar n segala mcm jenis mesin ada....bnyk betol...x terkira mcm jenis wayar ubat. Time tu belom jahit lagi..Baby pon x sedar lagi..Tersentuh sunggoh hati tengok dia mcm tu..Tapi dia kuat..Heart beat and blood pressure dia suma ok..Cuma masalah yg aku tau alah, peparu dia masih kecut dan jugak terdapat kebocoran pada injap jantung dia.,.Doktor kata, kalau bocor kecik maybe x perlu operation..Bila tanya bila nak jahit, dia kata hari Ahad (25th Oct.)..atau tunggu bleeding ok dulu bru boleh jahit..
Since dah ada kt KL, I overnite at my aunt house at Kpg. Subang..Hmm...On some purpose too...Sempat la jugak g mlepak kat Uptown Damansara..Tp x meriah mn la sn..boring je aku rasa....





25th October....
Awal pagi membangunkan diri redy22 g Stadium Melawati Pasar minggu...kebetulan temankan makcik aku bli barang untuk dia berniaga..Meround la aku ngan kakak aku..hehe..After lunch bru gerak blik..But before that singgah IJn tgk baby...N dapat brita, dada dia dh kene jahit..Msih belum sedar lagi...Aku selak selimut dia, baru la nmpak ada dua tube seuci darah pegi kat jantung dia and perut..Memang sakit je aku tgk...Kat leher dia pun kene tembuk jugak utk laluan ubat dan segala macam lagi...Sedih aku tgk dia mcm tu...Lucky she just still a baby yg x faham lagi rasa sakit dan dia dibius..Heartbeat msih normal...
Lepas je tgk baby terus shoot back blik Seremban..Around 9.00pm sampai rumah, kecoh kat rumah pulak..My grandfather x bleh bangun..And memang lemah giler sbb dia x dpt mkn dr pagi..So, terus la bincang2 nak anta pegi Hospital Putrajaya.. Ape lagi, terus la packing barang nk bwak trus g spital..Hahahaha..Nak dijadikan cerita lagi, dlm perjalanan g hospital tu aku lost track lagi n salah ambik lane...Sudahnyer aku ambik lane g Cyberjaya dan berpusing22 la aku utk carik jln kuar ke Putrajaya...Bila dah masuk Putrajaya pusing22 lagi nak carik Presint 7...haha...2 3 kali jugak aku pusing22 tmpt yg sm..wahahahaha....Nasib atok aku nek ngan pkcik..Kalo x makin sakit la dia...kehkehkeh....
Akhirnya dapat jugak carik..hehehe....Sampai2 spital atok dah msuk bilik kecemasan...tgu jugak dlm 3 jam lebih kurang bru diorg anta msuk ward. Kira aku menapak la kat spital tu smpai kol 4 pagi. Sampai umah kol 5pg...uwaaa...letih giler...Sampai umah aku terus memandikan diri dan terus rebah di katil....


26th Oct.
Seawal jam 8 pagi, dah dikejutkan....uwaa.tensen beb...tp demi memikirkan urusan atok, aku bangun jgk dan get redy g hospital...kol 11 pagi smpai kol 10mlm aku jd penghuni spital tu...Nasib jugak N9 cuti pertabalan yang dipertuan negeri...hehe...And dpt news about Irdina, dia dah mula sedarkan diri. Bila mak dia panggil dia, dia boleh bukak mata...Alhamdulillah...She's getting better...Even doktor sendiri mcm x percaya dia punya progress.. Doktor boleh jaminkan dia akan brada dlm ICU untuk lebih kurang seminggu je lagi..Lepas tu dah boleh pindah ward biasa...Sekarang pun bnyk wayar dah ditanggalkan..Bagus la...Smoga dia sepat siht..Ni suma juga berkat doa korang yg doakan baby...Thank you...=)


About my Atok, maybe dalam hari ni dah leh discharge..Better jaga dia dari rumah la...Mudah sikit nak tengok2n..Dia pun dah mkn melalui tiub. Hmm, kesabaran yang penting...=)

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment. Will reply it soon. TQ :D

Catatan Ringkas

---