Tuesday, May 18, 2010

Bala Yang Terlepas

Salam Selasa geng..Ape citer hari ni? Sini hujan sungguh lebat membantutkan aku untuk pulang. Tunggu hujan reda sikit dulu la kot. Sambil-sambil bleh la update belog so~so~ aku ni kan..Hehehe

Pagi tadi tak sempat nak update blog. Sepatutnya aku buat entri khas mengenai hari guru .Versi aku la ek. Tapi tak berkesempatan. Dengan otak yang dah agak tepu petang-petang ni, aku dah tak ada idea nak cakap pasal apa. So, aku tunda dulu la entri tu yer..Hehehe..Esok lusa bila fresh minda, aku buat..itupun kalau tak lupa la..Hehehe

Ok, hari ni aku terlepas  satu bala (bukan Bala ane ok). Bala kemarahan bos..Nak tau pasal apa kene baca lagi..


Kampeni dapat satu tender kerja. Masalahnya ialah aku termiss untuk masukkan  beberapa item yang tak terdapat dalam list kerja asal. 

Paperwork tender tu ada dua helai yang sama, yang mana helaian pertama ada edit dan yang kedua tu takda. So, masa masuk harga aku ikut item yang tak edit tu la. Lepas dah habis tu baru aku prasan aku dah masukkan harga yang salah. Hadooi..Time tu memang dah seram dah la kan. Tau ape akan jadi kalau bos tau. Sampai hilang selera la nak makan time tu. Habis aku cek balik berapa banyak harga kene cover kan. So lepas cek sana sini, harga yang aku masukkan tu bleh la cover untuk item yang dah di edit tu. Nasib jugak item yang kene tambah tu tak banyak.(sedap hati sendiri je ni)

Pagi tadi bos pergi jumpa client tu untuk award kerja dan perbincangan detail pasal kerja tu. Aku kat office memang dah seriaaau jugak la menanti apa jua terjahan panggilan telefon dari dia..Seraaam beb..Memang penantian satu penyeksaan..Kol 3 petang tadi dia sampai office terus terjah bilik aku..Aku dah sedia dah ni nak tadah telinga. Tapi yang aku terima hanyalah kata-kata nasihat iaitu 'next time kene alert lagi dengan item yang dimintak '..Hahahahahaha.



Actually, aku try nak explain kat bos pagi tadi tapi dia nak rush so tak sempat nak explain. Ffuuuhh..Nasib la dia tak marah. Aku admit jugak memang salah aku time tu. Tambahan pulak pada hari yang sama tender tu, ada bertimpa-timpa tender lain kene hantar..Sebab tu keadaan jadi kelam kabut sikit dan berlaku la perkara camtu.Apa-apa pun, aku kena lebih berhati-hati la next time. Pengajaraaan.Nasib tak sampai loss..Haiyaaakk..Mintak simpang la..


PS: Aku heran gak bos aku jadi nice nih..Ada pape ke?



Catatan Ringkas

---