Friday, May 21, 2010

Kesinambungan Kes Tumbuk

Salam ols. Sihat hari ni? Happy Friday yer. Esok dah Sabtu. Ada yang kerja dan ada yang layan berhujung minggu. Sesapa yang kena kerja esok jangan la down2 ek..Chillll...Aku lagi suka kerja Sabtu sebab tak pressure sangat dan lagi sebab dah terbiasa kerja hari Sabtu kan..Heehehe

Ok, merapu lebih-lebih plak. Ni nak story la pasal apa aku hangin semalam kan. 

tak sampai la jadi hulk lagi..heheh



Actully pasal hal kerja la. Semalam ntah pasal apa tetiba line celcom broadband ada problem in middle aku buat tender tu. So aku call dia mintak tolong submit tender on behalf (dia ada kat rumah n talian streamyx). Sebab last minit sangat nak masuk harga terus line down. Seriau gak aku kan. at least kena la ada harga even tak akan dapat pun. Nanti tak pasal-pasal bleh blacklist plak.

Ok, dah call dia n dia kata dia akan buat la suma. Sebab ada tender sampai malam kol 11. So dah dia kata camtu ok la. Aku kata aku monitor je dari office (guna another broadband line). Dia pulak terus senyap tak bagitau apa-apa. Bila aku cek takda pulak nama company naik kat list tu. So aku call tanya apasal. Dia kata dah masuk dah. Aku argue la tanya kenapa kat aku ni takda. And aku tanya ada tak tick kat questionaire tu. Dia dah blur n gagap-gagap pastu hangin pulak kat aku. Then, nak cover mistake dia, dia bleh jawab tak payah je masuk harga sebab sure tak bleh dapat punya. Time tu dia pulak marah-marah. 

grrrr


Tak lama pastu Bos aku lak call marah-marah kat aku and my colleague sini. Kata kitorang useless la itu ini segala. Bising-bising salahkan kitorang pasal line takde. Nak defend diri pun tak dapat sebab dia dah bising-bising camtu. Ni mesti anak dia report la ni. Pastu dah bising-bising sakit telinga boss suh plak aku g cyber cafe suh masuk tender. Paap! Trus dia disconnected. Hampeh!

Korang sendiri fikir la kan. Macam la aku yang handle line broadband tu. Dah masalah teknikal, nak buat macam mana. Tapi setipa kali masalah line jadi, kitorang jugak jadik mangsa. Haiiish!

Yang paling aku geram skit hati  ++ tu pasal anak dia tu. Kalau siang-siang dia kata tak nak buat aku boleh la ready pergi cc je kan. Apede hal pun!. Tapi sebab dia dah kata mula-mula dia nak buat, aku ok je la. Bleh la jugak aku save time buat kerja lain. Itupun aku tak lepas tangan 100% je kat dia. Aku cek tu la baru aku tau dia tak masuk lagi tender tu. Hmmm...

Jarak office nak pergi cc dalam 10-15km. Korang bayangkan macam mana aku kena rushing untuk kejar masa sebelum tender tu tutup. Ada la dalam 6-7 minit lagi. Time tu la pulak trafic sebok. Haiyaaa... Lucky jugak ada masa tambahan. So sempat jugak aku submit tender tu. Tu yang nyaris-nyaris aku nak accident tu. Nasib la aku ni pemandu cekap (caiiitt!) mengelak untuk melanggar. Kete depan tu pun badol jugak tetiba bleh brek plak. Fuuh..

Walauapepun, Alhamdulillah suma settle tapi perasaan geram marah sakit hati aku tu tak habis. Sampai menggigil jugak la tahan geram. Mungkin pada korang perkara kecik, so tak payah nak marah-marah. Normal la kerja kan. Tapi perkara ni boleh jadi perkara besar kat sini. Dan aku tak suka ambik blame which is not my fault anyway. I've tried my best and the technical faults suddenly is not in my control. 

Pagi ni anak dia masuk office aku aku buat muka toya je kat dia.. Ntah hape da cakap kat aku tadi pun aku tak ambik port. Macam mana nak jadi future bos kalau hal tender ni dia bleh ambik ringan je..Hmm..Lantak la kau. 

Ok la. Nak sambung buat kerja balik ni...Ntah hape-hape je aku ni kan.



PS: Sampai bila la aku nak bertahan kat sini..Hmmmm~~



Catatan Ringkas

---