Tuesday, August 03, 2010

Kes Betul La...

Salam ols.. Selasa hari ni. Dua hari senyap je blog ni kan dari sebarang update. Nak ber'blogwalking' lagi la jangan cakap. Kureng dari kebiasaan tu. Trafik nuff pun merudum. Tapi takpa la. Nak buat macam mana. Banyak sangat hal jadi la lately.



First, kerja aku macam jadi berganda - ganda sebab ada colleague aku satu department ni berhenti kerja. Dalam department ni ada dua orang je. Aku dan T. T handle projek, aku tender je. Memang kerja banyak perbezaan. So now T dah berhenti, dengan kerja tak siap aku la jadi mangsa carian bos. Second, banyak perkara yang T jaga tu aku tak tau. So now aku kena crack kepala otak aku nih untuk take over kerja T. Nasib jugak la ada projek yang T jaga ni dah nak habis bulan ni. Tak la aku suffer. Tapi tak jugak bleh agak kan. Projek habis tak bermakna dokumen pun habis jugak. 

Memang bengang la kan tetiba kena buat kerja orang ni. Kerja aku sendiri dah bertimbun, lagi nak take over kerja orang. Nasib bos aku tak timbunkan semua kerja tu kat aku. Dia panggil lagi sorang clerk yang penah buat kerja projek ni tolong aku. Hahaha. Buleh la kurangkan pening kepala aku sikit. 

Aku still tak paham kenapa T nak berhenti tiba tiba. Yang aku nampak, dia ambil keputusan nak resign ni base on emotional. Ntah hape yang diemosinya ntah. Lantak kau la labu. Aku yang kecoh nak berhenti hari tu kan, ni tetiba dia lak yang pergi dulu. 

Tu pasal sekarang ni korang jarang nampak aku berblog. Sorry la ek kot korang datang sini aku tak reply. Insyaallah ada masa aku terjah balik. Ada beberapa lagi hutang tag, award dan contest perlu di buat. Adeeehai. Aku cuba la nanti carik masa di malam hari buat tu semua. 

Ok la. Tu je la kes nya.. Nak makan, rehat dan sambung kerja balik. 


PS: Tabahkan la hati aku untuk menghadapi hari hari kerja yang seterusnya...NGeeeeeee

Catatan Ringkas

---