Tuesday, August 10, 2010

Waaaahahahahah!

Salam Selasa ols. Sihat hari ni? Hari ni ada tergerak jap nak mengupdate sebelum sibuk bergelumang dengan kertas kertas dokumen nih. Apasal tajuk entry aku macam tu?? Hahaha..Ni adalah kerana aku amatlah suka hati..

Alkisahnya begini. Sepukul 10 pagi tadi aku saja la cek Nuffnang akaun aku kan. Kemudian, aku cek la total cash aku sana. Sebaik page tu habis ja loading, mata aku terus tertancap kat BE. And you know what? BE aku dah beranak pinak.. Hahahahaha.. Terkejut den bai! Tengok dah ada 3 BE baru..Mekaseeeeeeeeh Nuffnang!!




Tu la sebab aku suka sangat ni. Dah agak sebulan aku tunggu Nuff nak bagi BE lagi. Baru la harini ada. Rezeki nak puasa ni kot. Heeeeeee...I likee! Mudahan banyak lagi la BE akan masuk lepas ni ek. 

Sebelum aku meneruskan kerja aku ni, dikesempatan ni aku nak wish Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubaraq dan selamat menjalankan ibadah puasa. Semoga Ramadhan kali ni membawa seribu keberkatan kepada kita semua dan mudahan Ramadhan kali ni juga kita lakukan lebih baik dari tahun lepas. Insyaallah. 

Sama sama la kita memeriahkan Ramadhan ni dengan bertarawih di malam hari dan banyakkan beramal ibadat. Insyaallah tahun ni aku cuba nak khatamkan 30 juzuk Al-quran dan juga penuhkan solat tarawih. Mudahan dipermudahkan Allah la. Amin. 



Esok Insyaallah first day puasa. Ada yang cuti esok kan? Aku tak cuti punya la. Ok jugak kan. Bleh settlekan kerja yang bertimbun nih. Dah plan ke juadah ape nak berbuka esok? Jangan ikut nafsu yer. Berjimat cermat lah. Jangan nanti penuh satu meja dengan makanan, sudahnya tak habis. Kan membazir tu amalan syaitan.

Lagi satu peringatan, jangan tinggalkan puasa sewenang-wenangnya taw. Jangan la bagi alasan gastrik ke letih ke. Dalam MHI semalam ada bercerita pasal penyelesaian bagi pesakit gastrik untuk terus melaksanakan ibadah puasa ni. So, yang ada penyakit gastrik tu sila la pergi berjumpa doktor untuk pemeriksaan kesihatan anda. Yang berpenyakit malas tu pulak, sedar sedar la diri yer. Hutang sesama manusia tu senang je nak bayar. Hutang ngan ALLAH sendiri la jawab nanti yer.

Ok la. Panjang la pulak tazkirah nih. Ngeeehehe.. Selamat berpuasa ek. Jangan lupa baca niat untuk sebulan. Senang. Buatnya nanti terlupa pulak nak baca niat sebelum tidur tu kan..


PS: Hmm.. Sempat tak agaknya kalau aku nak berbuka kat Bahau esok ek? Perjalanan drive pun 2 jam. Balik kerja kol 5.Hmmmmm


Catatan Ringkas

---