Tuesday, October 19, 2010

Satu Kehidupan

Salam ols. Agak lama aku menyepi dalam menulis entry ni kan. Well, aku masih dalam pencarian untuk penentuan matlamat. Hahahahah.. Cam bagus je ayat tu. Takda maknanya. Buat masa sekarang memang limit la masa untuk aku kembali berblogging seperti sediakala.



Kerja sekarang ni aku perlu sentiasa bersedia untuk diarahkan bekerja di luar pejabat. Adakalanya tak tentu masa, even still within the working days. Bila dah masa kerja tak menentu sumtimes aku perlu masa untuk diri sendiri. Nak buat perkara yang aku selalu suka buat contohnya tenogok TV. Ada masa aku sekadar bukak je blog, FB, YM, Skype dll tu. Tapi semata mata bukak tak menghadap. Hahaha. Tau tau je aku dah menjalar depan TV layan feveret show. Sabar je la korang yang mem’buzz’ aku ke hape ke tapi takda respon. Hampuun la yer. Kekadang naik boring nak mengadap lappy/PC sebab boleh kata whole day kat office mengadap PC jugak. Weyh, mata den ni nak yp berehat kan. (Tapi buleh pulak tengok TV ye tak?? Hahahaha)


Plus, perasaan nak berblogging aku dah tak macam dulu la ols. Sekarang ni dah tak pedulik la Alexa rank, PR, nuff statistik hape suma tu. Lagipun, itu bukan tujuan utama aku nak berblogging dulu pun. But, as the time goes by somwhere sometimes in time nanti mood berblogging tu datang la seperti dahulu kala yer. 

BTW, sempatla menjenguk Smix beberapa hari lepas. Ada la sorang dua kawan blog ni bertanya macam mana kerja baru sekarang. So far so good la. Banyak benda aku kena catch up terutamanya mengenai projek projek yang sedang berjalan dan perkara perkara berkaitannya lah. Dan jugak, banyak filing yang aku perlu arrange kan. Almaklumlah, bila berpindah pindah office ni memang cam ni la. Macam macam file kena settlekan. Dengan file dalam kotak yang perlu di unpack, dokumen dokumen yang perlu difailkan accordingly dan lain lain hal berkaitan la. Pape pun, aku makin suka kerja ni. Sampaikan termasuk dalam mimpi ngko keje aku. Hahaha.. Punya la dedicated kan.

Dalam pada menyesuaikan diri dengan kerja, aku dalam proses cuba menyesuaikan diri dengan ketiadaan atuk aku. Lusa (Rabu) genap seminggu atuk takda. Sehari dua ni terasa jugak la sebab biasanya malam memang turn aku jaga dia kan. Jaga as in tukarkan pampes atuk n bagi makan. But now, takda dah. Ada jugak tersasul sekali. Tengok jam dah kol 9malam and memang time uruskan atuk aku. Baru nak gerak ke bilik arwah, then baru teringat dia dah takda. Macam terbayang je lagi atuk ada baring kat katil dia. Tapi Allah lebih sayangkan atuk dan aku redha dan rela di atas pemergiannya. Semoga atuk aman dan tenang di sana.

Ok, tak mo la tacing tacing sedih sedih pulak. Setiap yang hidup pasti merasa mati. Kita yang masih hidup ni kena teruskan dengan hidup. Cuma kesian pulak dengan nenek aku sorang sorang duk umah. Buat masa ni niat aku nak pindah keluar terpaksa ditangguhkan sementara sehingga tempoh 44 hari atau tempoh edah nenek habis. Lepas habis tempoh tu aku akan fikirkan. Maybe time tu makcik makcik aku akan bawak nenek tinggal dengan diorang, so ok la kan. Aku pun ok la nak pindah keluar. Tak sanggup la aku nak duduk umah ni sorang2. Apa apa pun, biarlah masa yang menentukan.

Selain dua perkara ni, ada lagi beberapa perkara yang sedang dalam pemerhatian aku. Hopefully by end of this year everything will be settle. Its all regard upgrading life. To have a better life. Apa dia perkara tu biarlah aku simpan sampai la perkara tu benar benar terjadi. Kita hanya merancang kan.



PS: Entry ni tak menarik sangat la. Dah la panjang ye tak. Ada cerita best nanti aku story la kat korang. So far belum ada yang menarik untuk dicerita. 
PSs: Aku rasa cam groove menulis tu tak macam biasa dah. Heheh.. Maybe sebab dah lama tak menulis sampai lupa cara n lengkok penulisan aku. Yeke korang?


Catatan Ringkas

---