Wednesday, August 18, 2010

Fuuh.. Legaa…

Salam Rabu ols. Dah Ramadhan ke- 8 hari ni. Amacam pose korang? ADa yang dah kantoi ke? Papepun selamat meneruskan berpuasa la ek. Ni nak update sikit.

Mata dah ngantuk actually nih. Malam ni ngantuk awal la pulak. Tapi still nak update jugak. Idea ada nak story. Ni cerita aku untuk hari ni lah ek.. Sudi, baca lah.:)


 9153703052

Hari ni sepatutnya aku pergi interview TNB tu kan. Tapi sebab aku ada hal kerja pagi tadi, terpaksa la aku tolak interview tu. Memang rasa terkilan la jugak kan sebab terpaksa tolak. Yerla, peluang bukan datang banyak kali. Lama aku tunggu peluang ni, but bila peluang dah ada aku pulak tak berkesempatan nak merasa peluang tu. Takpa. Bukan rezeki aku lagi kan. Insyaallah ada la nanti rezeki untuk aku pulak. Masa dalam meeting tu ada 3 miss call dari TNB. Aku tak pasti atas tujuan apa diorang call, sebab aku tak jawab call tu. Bukan on purpose tak jawab. Tak perasan pun ada call in sebab aku silent kan phone. Bila aku cek pon dah agak lewat nak return call. Hmm…


Itu cerita satu. Yang kedua untuk hari ni, pagi pagi lagi dah gerak ke Melaka atas urusan kerja. Meeting tu la. Hmm. Dah lama gak tak g Melaka untuk attend meeting ni. Sebelum sebelum ni orang yang dah berhenti tu yang uruskan. Ni dia dah takda, aku la yang dihantar kan. Sabar je la. Nasib jugak ni last meeting untuk projek ni. So tak banyak perkara berbangkit yang nak diselesaikan. Cuma ada la beberapa tindakan susulan untuk dilakukan dalam tempoh sebulan lebih kurang nih. Ok la. Selamat lajugak kiranya aku dari bebanan menyambung kerja orang nih kan. Cuma sekarang ni untuk projek tu aku perlua kemas kini sistem filing dan segala berkaitan projek tu supaya boleh jadi rujukan masa hadapan.

Dan perkara yang membuatkan aku melepas nafas lega ialah bila form form untuk kursus kad hijau tu dah disubmit dan so far takda masalah. Cuma tinggal nak tunggu hari kursus tu je, which is this coming Saturday. Yang mana aku pun perlu hadir kursus ni jugak. Bos aku awal awal dah suruh aku attend supaya senang in future dia nak ‘halau’ aku g site pulak. Ambooi.. Relex je dia nak halau aku g site. Kalo aku g site sehari suntuk sape la pulak nak tolong aku buat kerja kat opis tu kan. Ape ape je la hai.. Janji aku ada kad hijau tu supaya senang in future.. Alhamdulillah. Separuh beban kerja aku dah lepas.

So, first thing tomorrow morning kena buat satu notis untuk alertkan semua yang terlibat attend course tu. Kalo tak free je company bayar nanti. Bukan senang jugak nak arrange reramai attend kursus tu. Kemudian aku kena la siapkan semua kerja yang pending sepanjang aku sibuk uruskan kurusus tu. Nasib ol this while bos tak banyak bunyi pasal kerja kerja lain tu. Tapi jangan ingat dia tak bising dia tak ambik port. Esok buatnya dia mintak kerja kerja tu aku nak jawab ape lak kan. So sebelum dia tanya baik aku settlekan. Beringat la sebelum kena kan. GHagagaga..Yerla, kang dah kene marah terus hilang mood nak kerja. So, kebizian akan terus berlanjutan sampai sebelum raya la. Harap nanti lepas raya tak la sesibuk nih.

Hmm. Dah berjela jela lak entry aku nih. Ok la geng. Thanks pada yang still sudi nak baca dan datang belog aku nih walaupun aku jarang dah dapat nak balas terjahan korang. Insyaallah ada masa aku still akan reply jugak. Don’t worry. Its just the matter of time. SO hopefully aku ada la masa tu nanti. One fine day ya..
Nites ols.

PS: Ni entry first try guna Windows Live Writer. Hehehehe

Catatan Ringkas

---