Tuesday, August 17, 2010

Cerita Seminggu Puasa

Salam 7 Ramadhan ols. Lama gak tak layan blog nih. Besenye just jenguk balas terjahan korang je kan. Macam malas la laterly nak update belog nih. Takda idea nak bercerita pasal apa. Huhhhu..


Ok la. Just nak story la last weekend punya buka puasa. Last Saturday, my family ada buat berbuka ramai ramai. Minggu pertama kan. Memang kitorang akan buat makan berbuka ramai ramai. Setiap tahun tak pernah miss. SO this year pun tak nak la ketinggalan. Menunya sendirian berhad. Buat cam potluck la. Masing masing bawak. Ada kari ayam, masak lemak ikan masin, kari daging, meehun, kuih muih dan berbagai jenis air la sudahnya ada. Ni bestnya bila berbuka ramai ramai. Hehehehe..



Aku cukup suka bila makan ramai ramai camni. Yelakan, hari bese aku berdua je. Berdua?? Haahhaha..Ngan sape lak tu kan? Jangan pikir lain. Ngan uwan aku la, sape lagi. Nak berbuka kat luar, malas la bila takda geng nih. 

Sambung balik citer buka puasa. Bagi bahagian aku, sebab aku takda masa nak memasak masak nih, aku beli je la kat Bazaar Ramadhan. Yerlakan, nak masak macam mana. Balik kerja Sabtu lepas pun dah lewat. Orang lain kerja separuh hari, aku kerja sampai kol 4. Dah macam keja hari bese lak. Hmm. Keje banyak weyyh. Tu pun, lepas kerja tak terus balik pun. Ada hal nak uruskan lagi. Tu yang tapau je dari bazaar. Senang kan. 

Sampai umah pun dah kol 6 lebih kurang. Itu ini itu ini, dah time buka. Weee...Aku besenye berbuka ngan kuih je dulu. Malam sikit baru makan nasi. Dah terbiasa la camtu. Tak reti nak terus makan nasi berlauk and makan makanan berat berat terus. Paling banyak dan paling penting, aku minum air la dulu. Hahahahahaa... 

Dan dalam sibuk berbuka puasa tu aku lebih tertarik ngan gelagat Baby Dina tu. Penakut ya amat ngan orang lain. Baru tegur dah cembengggg jek. Nak kena ambik mood dia dulu baru ok. Baby baby.. Sempat snap gamabr dia dalam walker sambil makan biskut marie. 


Dua dua gambar ni gambar tengah makan. 
Belah kanan tu tengah makan kuih lapis, belah kiri tu makan biskut marie..


Lepas berbuka, dah solat suma ape lagi melepak la reramai. Tapi aku lepak dalam bilik jeh. Merahatkan diri setelah seharian bekerja kan. 

Ahadnya bese la, lepak chill kat umah. Buka puasa biasa biasa je. 

Macam dah basi citer aku kan. Hahaha.  Sian tol kat aku takda idea, Dan sian jugak kat korang kene baca citer basi aku nih. Papepun, mekaseh jugak la sudi baca. Ingat lepas ni nak setelkan hutang tag n award aku la.

Till then, c u guys..

Catatan Ringkas

---