Wednesday, April 14, 2010

"Contest Baca London : Menang London"


Salam..Entry ke-2 untuk hari ni, bersamaan hari Rabu..Sungguh kebetulan apabila hari ni aku tak banyak kerja macam semalam..Heheh..Inilah peluang untuk aku lunaskan hutang-hutang entry aku..Banyak lagi sedang menunggu untuk disiarkan..Untuk entry kali ni, aku nak jawab contest yang dianjurkan oleh En. Coretan Perantau..Aku yakin ramai korang dah tau pasal contest ni kan,??

Apa-apa pun, ni antara syarat yang perlu dilunaskan bagi melayakkan anda masuk contest ni..Baca tau!..(Aku culik dari belog beliau okeh)


Perkara 01 : Buat satu entri yang menceritakan pasal kontest ini dengan tajuk "Contest Baca London : Menang London". Di dalam entri itu, korang perlu pilih satu entri yang paling best dari blog aku ini dan bagitahu kenapa entri itu yang paling best bagi korang. Entri yang korang pilih daripada blog aku nie mestilah terus link ke entri tersebut.
[>>]

Perkara 02 : Selain itu, di dalam entri itu juga, korang perlu cakap bagaimana korang dapat tahu pasal kontest ini. Daripada sini ataupun daripada orang lain. Terpulang yerk~!! (Tapi setahu aku referral dah ditamatkan perkhidmatan,,so takde referral pun takpe..heheh) 
Perkara 03 : Selepas korang dah siap tulis dan publish entri itu, sila tinggalkan komen di blog entri ini supaya aku tahu yang korang dah join kontest ini dan aku boleh ambil jawapan korang untuk penilaian. 
Perkara 04 : Pening?! Mahukan contoh?! Boleh terus rujuk contoh entri contest ini yang telah aku (incik long hafiz tau) siapkan awal-awal untuk korang semua.



Kenapa?? : Nak harap sendiri pergi London tu ntah bila la pulak kan..So baca pengalaman orang lain adalah salah satu cara mengenal dan memahami la keadaan negara orang..Hoho...

Ok..Apa yang menarik dari entry best pilihan aku ni..? Yang menariknya ialah aku dapat tau la serba sedikit pasal 4 musim kat sana..Dan juga pasal Daylight Saving tu..Hehehe..Macam pernah la tau pasal daylight saving system tu kan..Tapi tak paham..But, lepas incik ini menerangkan, baru la faham la jugak..Hekhekhek..

Lagi satu ape yang best ialah time summer..Haha..Ada banyak cuti..Hohohoho..I like Coti-coti...

Dan lagi best time winter la..Kan ada sale..Hahahaha..Walaupun aku bukan lah kaki shopping, tapi still la nak menshoppingkan mata..Hehee..Teringat kat dua lagi entry incik long hafiz ni pasal shopping..Sila ke sini & sini..Heee

Teringin je nak merasa musim luruh..Hohoho..


*Kat Mesia ni pun tak kurang hebatnya dengan musim-musim..Ada Musim Hujan, Musin Panas, Musim Banjir..Itu baru part cuaca..Belom musim buah-buahan lagi..Hehehe.Lagi la banyak..hohoho.*

Info contest : Dapat tau dari incik Long Hafiz sendiri la..Dia dah invite awal2..Hehehe..Tapi baru sekarang ada masa nak buat..Heeeee


Ok..Siap dah kot..Hehehe..







No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment. Will reply it soon. TQ :D

Catatan Ringkas

---