Monday, April 05, 2010

Luluh Jantung Aku!!

Salam hari Isnin ols..Heeee..Jumpa lagi kita yer...Ape cer hari minggu korang? 
*Agak skema punya opening entry nih..Hakhakhak*

Ok, sebelum apa-apa, nak tanya korang ada tengok ABPBH'09 malam tadi? Tau ke sape yang menggondol gelaran Bintang Paling Popular tu?? Dan lagi sempena demam AF kan..Sape lak yag kene kick out?? Hehehe...Yang aku dengar Dato' Siti menang.. Dan tersingkir AF8, Anum..Betol kan?? Aku tak sure sebab aku tak tengok pon..Heheheh..Kalo salah pergi la tanya sapa yang tau..Heh

Ok, dah merapu pulak dah aku nih..Tengah lapar ni..Kan time lunch skarang nih..

Berbalik pada tujuan sebenar entry ni aku tulis *skema giler* dan pasal tajuk entry .....
[ Berhenti sebentar untuk makan lunch..hehehehe] 

[sambungan]
[>>]


Hehe..berbalik pada tajuk entry tu, apsal jantung aku luluh..Ni ringkasan ceritanya..

Semalam as in Ahad bersamaan 4 April, aku naik ke Rawang ngan my sis untuk tolong dia kemas rumah kat sana..Sehari suntuk la kat sana sebab banyak jugak nak kene kemas..So dipendekkan lagi cerita, masa turun je dari tol Rawang lepas Maghrib kerete berderet-deret..Jammed la pendek kata nya lagi kan..Hehehe

Nak tau sebab apa jammed?? Hanya kerana sebijik kon..Yaaa!! KON..Tetiba lak bleh ada kon kat tengah lane paling kiri..Aku hingatkan jammed sebab ape kan..Luluh kali pertama jantung aku..Nak gelak pun ada gak..Hahahahahah


Luluh jantung kedua: Bas persiaran.. 'Dia' potong barisan dari kiri (time tu kete aku paling kiri la kan) terus masuk tanpa signal. Giler tol..Main masuk terus himpit kitorang..Sebab apa dia leh masuk dari kiri tu sebab time tu betul2 kat hujung antara persimpangan susur keluar..Adehaii..Tekezut aku..Kalo tak semapat brek maunya penyek kot..Heheheh..Bukan main laju dan ikut suka dia je nak masuk..Dah masuk lane tu trus bas tu masuk lane tengah dan tak lama pastu dia himpit kiri balik nak pegi mana ntah..Itu pun main masuk je..Bukan ada signal pon..Main jalan je tak tengok keadaan sekeliling..Padahal bukan bas tu tak nampak ada kenderaan kat lane tu..

Ni yang bas tu main masuk je.

Bas himpit kiri..Kenderaan kerajaan belakang tu royal nye..

Luluh jantung ketiga: Camry..Buat potongan zig zag dari lane kanan-tengah-kiri-kanan...Dengan had laju yang giler punya berdesuuup la kan..Dan dengan jarak antara kereta di lane kanan, tengah dan kiri tu begitu hampir..Kiranya muat-muat je la Camry tu mencelah zig zag kan..Haddehhai..Tak pikir ke pemandu lain..Kot iye nak cepat kan, agak-agak la..buatnya pemandu lain tu terkejut ke ape ke kn parah jugak..Aku tau ni perkara biasa bila duduk kat highway, tapi beragak la..Jangan kerana kecuaian dan sikap ambik mudah turut melibatkan nyawa orang lain..

Luluh jantung ke-4: Ni part paling kelakar antara semua..Hon kat highway..Pelik gak..Sebab selama aku driving kat highway tak penah lagi aku dengar orang bagi hon untuk mintak laluan..Normally semua bagi high beam je. Tapi kes ni berlaku masa aku turun dari Rawang tu la..Kereta Honda Accord versi 8. Aku ingat-ingat lupa nombor plate dia..Wilayah punya nombor la..Heh..Ade ke..Nak kata kitorang selow sangat takde pulak..Lane kanan tu..Sah-sah la laju kan..Ni dia hon suh bagi laluan padahal dia tau yang lane tengah tu punya berderet kete..Macam mana nak masuk kan..Pastu bila dah bagi jalan, tak pulak dia potong kitorang..Alih-alih Myvi belakang dia plak yang potong dia dulu..Pelik punya orang..Nak berlagak la tu.Mentang-mentang kete besar kan..

Pastu aku ngan kakak aku bantai gelak..Memikirkan perangai pelik orang kete besar tu..Kadang-kadang aku terpikir, kete baru je besar sikit dah nak belagak..Nak tunjuk hebat kat jalan..Macam dia sorang ada kete..Pelik tol aku ngan orang macam tu..Tak lama lepas tu ada satu Murano sikit punya laju blakang kitorang..Takde plak dia sebok nak bagi lampu ke hon ke kan..So kitorang bagi la jalan dengan pindah lane tengah..Kira bergegar jugak la kete kitorang ni bila dia limpas..Peerghh..Tak pulak driver tu kerek kan..Elok je berdesup..

Sebagai pemandu ni kene la ada timbang rasa dan berhemah kat jalan raya..Tak salah nak tolak ansur sket kan..Tak payah nak tunjuk lagak kat jalan..Sapa nak tengok..Kang silap haribulan orang tengok ko tergolek tengah jalan..Nak ke?? Sindri fikir dan jawab la..




PS: Pendek cerita yang dah panjang je aku rasa..Heheh
PS2: Kalo ada perkataan/ayat yang terkasar mintak hampun dan mahap yer..Teremosi lebih la..hehe
PS3: Ingat lah orang yang tersayang..

{Selingan}

Mat Rempit kat highway..siap buat superman dan menyelit2 antara kereta..
Hish..Kalau tak menyusahkan orang nanti takpe jugak..
Banyak gak kete turun dari utara ni..

8 comments:

  1. huishh bahaya betol kalo kat jalan raye ni.. kadang2 bukan salah kita pun kita gak yg kena huh~

    ReplyDelete
  2. itu la psal..semnejka tgk eksiden kat petrol station tmn midah tu trus rs fobia sket..peeerrrghhhh

    ReplyDelete
  3. hahahah.. ingat kot luluh hati sebab ctikus menang ABP.. ehehehhe..

    (akak yg luluh hati sbb mawi tak menang..wuawuawua) :D

    ReplyDelete
  4. wooohaa..peminat mawi ropenye nih..hambooiii ka yus..

    ReplyDelete
  5. abpbh tu aku suker kat pengacara yg kecow tu jerk...ngan last performance..yg pemaenang last tu tu aku tak suker!!!hehehehe

    ReplyDelete

Thank you for your comment. Will reply it soon. TQ :D

Catatan Ringkas

---