Wednesday, June 09, 2010

Navy NCIS Vs NCIS Los Angeles (Update)

Salam Rabu all. Sihat hari ni? Aku macam biasa cuma macam ada butterfly in my stomach la..My mom ada kat ward now and just waiting for an injection for her batu karang treatment this afternoon. Hopefully everything is going ok.

Meantime, seperti yang aku cakap kat SINI aku nak personal review pasal my favorite TV series.

 
VS



Navy NCIS 

Masa Tayangan: 9.30 malam, Setiap Isnin

Channel : 8TV

Pelakon:  Mark Harmon as Jethro, Micheal Weatherly as Tony Dinozzo, Cote de Pablo as Ziva, Pauley Perrette as Abby Shiuto, Sean Murray as McGee, Rocky Caroll as Leon & David Mccallum as Dr. Ducky.

Sinospis: Bleh baca lagi kat SINI..Maybe bleh lagi faham kot..Asal usul n segala malanya..Heeee

Kenapa aku suka?:
Sebab citer ni best la pendek kata..Sesuai ngan jiwa aku..Aku suka ngan citer investigation ni cos secara tak langsung ajak aku untuk berfikir sekali. Dan at the same time aku bleh belajar cara mengendali masalah. Dalam pada serius untuk selesaikan kes tu, ada gak scene yang melucukan dan memang bleh baut aku chillex je la kan bila tengok citer ni..Tak la nak perah otak ke sangat dan tense..Tambahan bila cara lakonan dan effect citer ni nmapk real walaupun diorang berlakon. Baru la syok nak tengok. Tak la kejung je belakon kan.Ngeeehehehehehe..Ant the bset think is loyalty and teamworks.



NCIS Los Angeles



Masa Tayangan : 10 pm ( After Leverage), Tuesday


Channel : AXN 701


Pelakon: G. Callen by Chris O'Donnell · Sam Hanna by LL Cool J· Nate "Doc" Getz by Peter Cambor· Kensi Blye by Daniela Ruah· Eric Beal by Barrett Foa· Henrietta "Hetty" Lange by Linda Hunt· Dominic "Dom" Vail by Adam Jamal Craig.


Sinopsis/Ringkasan : Sila Baca sini..:)

Kenapa aku suka? :


Macam Navy NCIS tu jugak. First episode aku tengok aku dah tertarik nak tengok lagi. Jalan cerita yang best dan acting baeekk punya Yang lagi buat aku tertarik cara komunikasi dioarng among each team member. Kalau tengok Callen ngan Sam tu, cara diorang bercakap, bergurau memang best la..N chemistry diorang masa berlakon pon keneeeee je kan..Lakonan selamber diorang berdua dan lain2 tema member tu memang menarik dan ada masanya melucukan. Termasuk la watak Hetty tu as their Operation Manager..Si ketot yang bijak..Heeee..Dan setiap team tak sah mesti ada computer geek kan. Tak ketinggalan bagi cerita ni which is the geek is Eric. Tevhnology yang diorang guna memang mantap la..Aku paling suka part big touch screen LCD tu. Klik2 je kat screen. Heeehehehe...

Selain dari tengok sekadar hiburan, banyak pengajaran yang kita bleh ambik dari cerita2 ni. Macam mana bekerja as a team dan juga being loyal and also how to respect each other. And lagi aku suka diorang ni punya sifat kekeluargaan yang ada setiap episod even diorang ni bukan la family dan juga lakonan semata-mata kan..Aku suka..Heeee

So, aku rasa itu je stakat ni aku nak crita. Kalau ada lagi nanti aku update la yer. Heeee....


PS: .....



Catatan Ringkas

---