Monday, February 08, 2010

Bersimpang Siur

Salam Isnin geng..Apa cerita hujung minggu korang?? Ni aku nak story kan la kes hujung minggu aku..Aku takdo idea nak tulis mende lain, so ini je buat masa ni..Hehehehe..

Minggu lepas, aku g KL..Nak dijadikan cerita, habis je keje tengahari Sabtu tu aku trus g jemput kakak aku kat nilai n terus la naik KL..Sampai KL awal pulak.. Perancangan memang nak tumpang bermalam kat rumah makcik kat Sungai Besi, tapi takkan nak g tangan kosong kn..

So, kitorang bercadang nak menyinggah kat Giant Spark Desa Petaling tu. Giant tu baru bukak..Hehehe..Dah namanya jarang2 turun KL, call la pakcik aku tu tanya mana arahnyer jalan nak g sana..Dah tau jalan, kitorang terjah la..Nak pegi tu takde hal..Lepas je Sungai Besi tol tu, pakcik kata kene ambik exit Kuchai Lama..So, ikot je la mcm dia kata..Dan berita baiknya, selamat sampai..Alhamdulillah..Heheheh

Tapiiiii.....Bila nak keluar dari Giant tu (lepas ambik direction dari pakcik) ambik balik hiway tu arah Seremban but kene ambik exit arah cheras - sg besi plak..Ok, tapi bila sampai hujung exit tu (ada dua simpang) aku ambik jalan ke Cheras instead of ke Sungai Besi..Hahahaha...Begasak la aku ngan akak aku gelak lam keta..Sebab dah salah ambik simpang..

Dah jadi camtu, kitaorang trus la jalan je sampai la jumpa satu U turn seblom smpai Bandar Tun Razak tu..Kehkehkeh..Dah berjaya U turn tu plak, salah lagi ambik lane..Hahahaha..Terlepas lagi simpang..Dan simpang tu membawa kitaorang ke jalan mengarah ke Kompleks Bukit Jalil...Haaha..Apelagi, kitaorang bantai la gelak lagi...

Dah gelak22, akak aku baru kata dia penah lalu situ..So dia suh aku bt U turn n lalu depan K4..Hehehehe...Setakat itu, kitorang gerak kat lane kiri je sambil baca signboard..And bila dah nampak akak ku kata trus je..Tapi aku dengan konpidennyer ambik exit arah ke KL..Hahahah...Dan yang paling best kitaorang keluar balik kat Shell lepas toll Sg. Besi tu...Hahahahaha...Dah jumpa jalan tu dengan senang hati la kitaorang tejah ke rumah makcik aku..

Kitaorang sepakat taknak crita kat makcik aku tu..Sebab kalo cerita sah2 kitaorang kene kutuk kaw22 nyer...Hahahahaha..Sampai je kitaorang kat U turn terakhir ke rumah makcik tu, pakcik aku telipon tanya kitaorang kt mn..Nasib gak dah dekat sampai so ktorang kata la dah ada kt bawah....Hahahahah..Sebab dah dekat stengah jam jugak kitorang pusing2. Padahal jauh Desa Petaling tu ngan umah makcik aku dalam 10 minit je..Hahahahahaha...

Dan dan je sampai simpang nak msuk flat tu aku tgk pakcik aku dah tunggu kat sana..Apelagi, gelak aje la kitaorang..Hahaha..Nasib tak kantoi..Kuikuikuik.....

Ahadnye pulak, naik ke Rawang..Ok je setakat naik tu..Dah turun tu aku lak g memandai ambik exit sampai masuk Shah Alam..Ni gara2 nak g Putrajay la..Nampak signboard besau tulih Putrajaya aku terjah gak..Hahahah..Sampai memang sampai takde sesat barat, tapi makan masa sampai aku ngan akak aku lenguh 2 duduk dlm keta..Hahahaha...

Sebab tu la aku bgi tajuk entry aku bersimpang siur..Sebab otak aku turut bersimpang siur gak oleh jln22 ni..Tapi satu jak, aku tak tkut la nak sesat kat KL ni..Hahaha..Tengok je signboard kompem sampai kn...Bukan kali pertama jugak aku perabeh minyak keta kat Kl ni..Hahaha..Sebab sebelum ni lagi dahsyat..Nak carik IJN tapi satu KL tu sgala ceruk aku terjah..Time tu pun aku ngan kakak aku jugak..Hahahahah...

Tapi aku suka hal2 cenggini..Sekurang2nya aku dah semakin tau la jalan2 kat KL tu..Walaupun aku jarang2 g sana kan..Hehehehe..Learn from mistakes what..but, kali ni mistake dia bleh blaja benda baru..Hehehehe


PS: Sesape yang jenis hot tempered dan takleh tahan sabar mmng tak leh la nak masuk jalan sesat22 ni..Hahah..Walaupun aku ni agak kurang sabar jugak, tapi part2 sesat22 ni aku tak heran dah la..Bukan ckp besar, tp hakikat..Hehehehehe..

PS2: Ada lagi gambor baby latest..Tak sempat lak upload lagi...hehehe..Next entry la kot..

1 comment:

  1. bile kite silap sekali ..kite akn igt sampai bile2!

    ReplyDelete

Thank you for your comment. Will reply it soon. TQ :D

Catatan Ringkas

---