Tuesday, December 29, 2009

Geramnya...


Huh..!Geram sungguh. Pasal air pun nak berkira sangat. Boleh pula dia pertikaikan sape paling banyak minum air tu. Ntah hape2 je la..Mesti korang tertanya2 apa pasal aku membebel tak tentu pasal ni kan.Pasal air pulak tu..Ikuti ceritanya....


Untuk pengetahuan korang, opis aku ni letaknya agak terceruk dan susah nak dapatkan kemudahan makan dan minum. Dipendekkan cerita bos aku ni sediakan la kemudahan air mineral yang dalam tong besar tu kan. (Tak ikhlas sebenarnya)


Itu pun kalau korang nak tau, sangat lah berkira. Boleh dia kata apsal mahal sangat. Rm 12 untuk 4 tong tu. Pada aku, kira murah la.Lagipun boleh tahan dalam 3 minggu air tu.Orang siap hantar lagi air tu kat opis. Ape daa..

Anak bos aku ni pun pernah tanya kat kitorang apa pasal tak bawak air sendiri..Aku???Memang pada mulanya aku bawak bekal air sendiri. Dan siap beli air sendiri lagi kalo tak cukup bekalan haritu kan. Tapi lama-lama bila dah ada kemudahan tu, gunapakai kan la kan.

Dan yang baru-baru ni, ada lah sorang makhluk tu boleh dia tegur aku ambik air kat situ. 'Aik, ambil air lagi.? (Padahal aku baru je ambik air time tu) Bos bising la u ol ambik air je..' Ade ke patut. Aku dengan hanginnya membalas ' Eleh, itupun nak kecoh ke'. Dan serentak dengan itu, aku blah. Padahal aku ambik air panas je pun. Ada la agak-agak 1 mug. (Bukanya aku hambik segelen pun!!)

Dan semenjak dari itu, aku membeli air mineral sendiri. Huahuahuah..Dah dekat 3 minggu jugak la aku supply air minum aku sendiri..

Tengahari tadi, aku baru pulak dapat tau diorang kecoh pasal air tu. Air tu dah habis, so sorang pun takda yang nak order. Boleh-boleh pulak diorang kata aku punca air tu habis. Ape kes pulak..(Kan aku dah supply air minum aku sendiri) Memang hangin la aku. Lantak korang la.Yang penting aku ada air minum aku.

Pada korang la kan, salah ke menggunakan kemudahan yang syarikat dah sediakan?? Tolong jawab sikit..

Lepas2 ni aku takkan dan jangan harap nak pergi ambik air tu biarpun aku dah separuh mati. Ingat haku dahaga sangat air tu ntah. Boleh blah la..

Pasal air tu pun boleh kecoh dan jadi isu kat sini. Bengang tol aku.


Ps: kan air tu amat diperluakan oleh tubuh badan kita. Kalo dehydration macam mana..Hish22..

*Hikhikhik..Sory la geng teremosi lebeh la plak..Panjang ek aku tulis?? Nak baca, silakan..Taknak baca pun tak kisah.. Takda paksaan. Sekadar berkongsi cerita..Heheheh


15 comments:

  1. hahahaha...klakar pon ade.pasal air tong tuh pon nak gadoh ke? abes tuh baik xyah letak.senang untuk semua orang.xleh bla.

    ReplyDelete
  2. tu la psl...mn tak hangin...psl air pon leh kecoh22...tu psl aku bli sndri sudahnyer...

    kat cni kalo nak tau, mmng bnde kecik semut leh jd besar gjah..sbb de tukang bt crita..

    ReplyDelete
  3. Tak salah pon, syarikat dah sediakan kemudahan, kita pakailah, takkan pasal air pon nak berkira...tak patut...tak patut.

    ReplyDelete
  4. hurm..baiklah bw air sendiri klu begitu lah situasinyer... =)

    ReplyDelete
  5. thanks fiza, zella n fifi...mmgn start dr dia tgur tu pon i dah stop ambik air kt sn...
    mmng x ptt sunggoh la..

    ReplyDelete
  6. apsal dorg tuduh ko ungu?ko ada ciri2 org yg byk minum air ke? huhu

    ReplyDelete
  7. hahahah...aku mmng suka mnum air..sbb x bleh kurang mnum air..cpt dehidration..tp bese ambik air bkn la g ambik sehari smpai bergelen22...sekali je ambik shari..dlm 1ltr..means satu bekas je..hhohoho

    tp mcm la aku sorng jek yg mnom air tu...cisss..

    ReplyDelete
  8. gulp ! first time unggu butterfly bertukar jadi emo .

    ReplyDelete
  9. wooooo..rm12 kire super duper murah la tu..
    apa da....
    cube p starbuck..aha
    kedekut tol..~

    ReplyDelete
  10. touya: hahaha...ek, 1st time?


    nina: tu le psl.....kalo dh kdekut tu kn....

    ReplyDelete
  11. adeh....mcm2...pembantu bos ek yg tegur kot u....

    ReplyDelete

Thank you for your comment. Will reply it soon. TQ :D

Catatan Ringkas

---