Monday, December 07, 2009

Udai....Bhgn 2

Lepas dibawa ke ward emergencu GH Seremban, baby terus di admit ke ward kanak2 tingkat 8 di bahagian isolasi..AKu pergi jenguk baby pd keesokkan harinya..Waktu aku dtg, baby sedang tdo..tp x lm lps tu, dia terbatuk danterus sedar..dan menangis...mungkin sakit..dan aku temankn makcik dan baby hingga jam 12.30 malam..Risau aku nak tinggalkan baby..tambahan pulak aku tgk makcik tertido lena kat krusi tu..So, aku ambik keputusan utk bg chance makcik aku tido kejap n tgkkn baby..

Kol 7 tukar baju baby (lap je bdn dia) sbb dia demam..bagi baby mkn (by tube) dan kol 8 bagi dia nab(ubat cair kahak).doktor x dpt bg ubat batok kat dia ssb takot nnt dia sesak napas..so nab tuleh bantu dia napas dan cairkn kahak dia..hmm..mmng kesian tengok dia batok smpai terangkat2 kaki dia...asal batok jek dia mesti nangis...nak letak vics, takot dia x thn sngt pulak..n takot nnt afa efek kat dia..

Time makan dia every 3 hours..n nab tu every 2 hours..mkn ubat kol 8 n kol 12 mlm..(time aku jg dia tu la)..dengan tube kat mulut, kat hidung n jaum kat tangan, mmng dia x slesa..asyik naik jek tangan dia sapu2 muka..tp nak buat mcm mn, utk kebaikan dia jugak kn...

Time aku jg dia tu, dia pun x bnyk kerenah..nangis bila batok je la..slain dr tu xde sngt...cuma nak kene dukung slalu...cara tu paling snang nk tidurkan dia n nak cool down kan dia..bukan stakat dukung je kekadang,nak dukung sambil berenjut..uiiishh, lenguh jugak tgn kekadang..tp dr biar dia nangis, biarla...Yang x thnnyer, dengar dia nangis tu.. smpai merah2 muka..takot nnt dia sesak napas n efek jantung dia..

12.30 mlm, aku gerak dr hospital..waktu nak blik tu, aku kene buat 1 big round utk smpai tmpt aku parking keta aku..hehehe.menapak la aku tengah2 mlm tu..exercise tengah mlm skali skala...aku smpai rumah dekat kol 1pg...huuiisshh..giler sengsorang jek aku...jln sunyi jugak la...tp hati kering tol...hahahaha

Jumaat (4 Dec); mcm biasa, bangun pg g keje n balik keje g singgah kat baby..baby dah nampak ok sket..demam dah kurang...cuma batok nyer tu la msih ada..dia cam tau je aku dtg..dengar suara aku bercakap ngan makcik aku, dia bukak mata..hehehe..sbb de hal nak uruskan, aku blaah awl..dlm kol 9..kene singgah Tesco, nak carik Nestle Nutren optimum...n a bit of food for the kids..so, reach home around 10 sth..balik dah letih, relek kejap..wat keje sket n trus tido...

Sabtu (5 Dec); Mengikut perancangan awalnya, aku kene jg baby lepas keje ni..sbb makcik nak blik rumah dia utk kemas barang..since dia dpt pindah kl start musim skolah nnt..aku no hal la jg baby..lgpun baby x mnyusu bdan..n dia pun dah kenal aku kn..balik je keje cam biasa la g mlawat dia..tengahari waktu malwat kl 12.30 smpai kol 2..tp aku duduk c2 smpai la kol 11 lebih jugak..mlepak la aku kat spital tu...baby tgk aku, aku tgk baby..kebetulan lak pihak hospital buat family day..siap de karoke lagi..ada jugaaak la hiburan halwa telinga..hahah..walopon yg penyanyi nya menyumbangkn lagu yang sumbang, ok la dr xder kn..wahahahahaha

dari ke tengahri hingga ke petang hingga lah ke malam..hospital tu cam dh jd tmpt bese jek...huiisshh..naseb gak la de dak spupu kat rumah tu leh tolong tgk22 kn atok lak..kot x mau pengsan aku tekeja22..hahahahah..(ke aku y carik pasal)hehehehe..




*huiissshh ..aku cam dah sangap giler ni (11.40pm)...aku rs aku stop di sini lu la..nnt22 de masa aku smbung blik la...huhuhuh..slamat mlm..=)

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment. Will reply it soon. TQ :D

Catatan Ringkas

---