Friday, July 16, 2010

Semalam di Giant..

Salam ols..Sihat di pagi Jumaat ni.? Pagi ni kat tempat aku cuaca agak mendung dan renyai renyai sket. Hikmah Jumaat kot..Heee..Di bulan Syaaban lagi kan..Bila tengok balik tajuk tu ntah hape hape je..Layan kan aje la..



Haa..Nampak ape kat atas tu.? Nak tau ape cerita baca la lagi kan..Heehehe

Actually, aku pun tak ingat ape namanya tu. Noodle something ke hape namanya ntah.  Aku makan kat Chicken Rice Shop semalam. Ceritanya, semalam lepas balik keje lepak jap kat Giant Nilai. Sementara tunggu azan (nak berbuka) dan tunggu kakak aku, aku meronda la kejap kat dalam Giant tu beli barang sket. Ok abaikan tu. Sebenarnya tujuan utama nak g makan kat Ayam Penyet masa buka nanti. Tapi kensel sebab aku nampak pekerja nya non muslim je ramai. Tak brani la pulak nak masuk.. Hahaha..

So sudahnya masuk The Chicken Rice Shop. Itupun dalam kol 9 baru masuk sana. Sempat buka ngan air n bikut je dulu. Sebab menunggu kakak aku balik keje kol 7.30 tu. Hehe

Kat TCRS, kitorang pilih set noodle je. Kakak aku ambik Curry Laksa (tak sempat ambik gambar sebab dah kene ngap) aku pilih yang atas tu. Nak citer lelebih pasal makanan tu korang lagi expert dari aku kan. Aku nye judgment pasal foods dia ok je la..

Cuma yang tak puas hati cara layanan dan pengurusan nya. Makanan lambat sampai. Dekat 15 minit jugak kitorang tunggu. Lepas tu cara diorang bersihkan meja. Memang tak puas hati betul la.. Kebetulan masa aku sampai tu tempat duduk tinggal satu je. Previous customer baru habis makan n blah. So dengan meja tak berkemas lagi tu, kitorang duduk je la. And shockingly, pelayan tu bawak besen untuk kutip pinggan mangkuk tu and yang lagi best dia letak besen tu atas meja and exactly DEPAN MUKA aku. What the la kan..

Aku rilek je dulu sebab first time aku masuk outlet ni. Lepas tu nak tunggu orang mai ambik order pun sekian, makanan lagi sekian masa sampai. And nak bayar pun aku kene menunggu dekat 5 minit baru ada yang layan.   Pelik btol aku rasa. Nak bayar pun takda orang jaga kaunter.! Jawabnya memang ni 1st and last time la kan  aku masuk outlet ni. Jangan harap la aku nak masuk lagi!


Pie 2 pcs..
Lepas bayar tu jejak je kaki luar dari TCRS tu, kakak aku terus menyatakan ketidakpuasan hati dia. Haha.. Aku dah agak dah.. Tapi takpa, memang tak la kan aku nak masuk sini lagi. Maybe masuk kat outlet yang lain la. 

Ok, nak sambung keje n Bw skali skala la..:)


Catatan Ringkas

---