Thursday, July 01, 2010

Lempeng Tepung Kene Lempang!!

Salam Khamis ols.. Ape cerita di hari baru bulan baru ni? Dah 1 July ye korang.. Dan dah lebih separuh tahun kita di 2010.. Amacam setengah tahun korang dah?? Mesti banyak ups and down gak cam aku la.. Ok, selamat setengah tahun ke dua 2010..hehehe

Ihsan Pah Gel..

Lempeng tepung? Sedapp wooh..Lagi pulak kalo ada letak kelapa kan..Cicah plak ngan  sambal bilis ke kuah masak lemak cili api..Peergggh! Terangkat beb.! Caitt! Pesal plak cakap pasal makanan ni.. 

PaaanG!!!

Sebenarnya aku just nk lepas geram sikit la.. Macam nak lempang je sorang ni.. Hal ni jadi petang semalam. Masa aku tengah update
keje untuk hari ni kan. Datang sorang makhluk Allah ni report kat aku pasal tender suma dan bincang pasal tender esok (hari ni la). Kebetulan ada satu tender tu memang a bit di luar kemampuan kerja we ols. And got another company yang call us if we can let go the tender and just let them conquer the job (Since they have all the facilities on their own to run the job well than us).

Nak dijadikan cerita, bila personnel tu call us kitorang suruh je call this makhluk Allah or the boss straight away. Lagi pulak kitorang not in the position to make any deals or decision regards the tender. So the story hang. But yesterday masa tengah bincang bincang tu I just ask la this person if we gonna let go the tender ( I assumed they have discussed about it). And this person with muka blur nya tanya balik kat aku 'Siapa?'. Aku cakap la pasal this company yang call tu and tanya balik kat dia whether the person ada call dia tak. And simply she said 'No'. 

And then, she quickly buzz off from my office and call somebody. Shortly after, bos pun call and marah marah kat we ols why we promise the personnel to let go the tender. So far I remember, we never made any promises as we now where we stand in this company. My God! 

Memang aku panas hati ngan makhluk Allah sekor ni memandai buat cerita. Lain yang kita cakap kat dia lain pulak yang dia sampaikan kat bos. Memang busuk hati punya orang.! Sampai sekarang aku tak tau apesal dia ni sakit hati sangat ngan deparment kitorang. Bukan kitorang ada kacau dia ke ape. Selama hari ni dia yang menyibuk kacak kerja kat department ni. Masuk kali ni ntah kali ke berapa dah dia saja carik salah department ni. Hiishh. Tak faham ngan perangai orang camni.. 


Catatan Ringkas

---