Wednesday, September 15, 2010

Alhamdulillah, Semuanya OK!

Salam ols. Jumpa lagi hari ni di Syawal yang ke-6. Kemeriahan raya masih terasa walaupun aku dah mula bekerja. Bekerja di saat orang lain masih beraya memang tak seronok. Tapi, kalau dah namanya kerja, terpaksa la harungi jua. (ceh, bermadah madah pulak)

Semalam sekitar petang kol 4 aku pass surat resign kat bos. Dia macam boleh baca je masa aku hulur envelope tu. Hehehe. Siap tanya aku "Ape tu? U pun nak resign jugak?". Aku hangguk je la. And dia bukak surat tu tak banyak cakap. Cuma tanya je aku keje mana, post ape and bila start kerja. And then dia pun cabut blah je ngan surat aku ditangan dia. Without a word. Gigil, seram sejuk semua ada masa tu. Hahahaha..

Tak la sampai tahap camni lagi..Hahahahah..

Mula-mula berkira jugak aku nak bagi ke tak surat tu. Takut

 
jugak dia hangin kan. Yerla, tetiba je nak berhenti. Sebelum ni dah sorang. Risau je aku dia tak bagi berhenti. Dia ni bukan betul sangat. Hangin satu badan! Tak pasal pasal leh ngamuk kang. Dari takda salah leh jadi salah plak. Lagi pulak, kerja kerja yang aku jaga ni sekarang aku sorang je tau handle. Kalau dulu ada sorang lagi, tapi dia dah berhenti kan. 


Tapi, pagi ni ok pulak dia. Sebelum dia keluar minum pagi tadi, sempat dia masuk bilik aku and borak borak sket. And lucky dia faham kenapa aku nak berhenti. Aku cakap la, aku pergi for future. And dia siap kata " Yerla, bumi kan bergerak so semua pun berubah". Yang aku translate dari ayat dia tu maksudnya semua pun nak perubahan. Dalam cakap cakap tu sempat pulak dia suh aku sendiri carik pengganti tempat aku tu. Camana tu? Tetiba aku pening. Hahaha.. Macam macam bos aku ni. Aku cakap je la, " Anak U kan ada. Suh je dia, biar dia belajar". Dia senyap je macam berfikir.

Bila fikir fikir balik, apesal la pulak aku nak nervouse cemas seram sejuk gigil bagaikan. Bukan aku buat salah ke hape kan. Cuma nak berhenti je. And lucky aku pun ada otak nak bagitau dia awal at least dia pun leh prepare ape yang patut macam carik pengganti ke dari aku blah tak cakap pape. Aku pun tak nak la even aku dah berhenti nanti relation tu trus takda. Walaupun boss aku ni hangin satu badan, tapi still aku kena la hormat dia kan. Banyak jugak perkara aku belajar dari dia. Biasala, mana ada manusia yang perfect.

So, hopefully dalam tempoh masa sebelum aku berhenti ni dapat lah aku handover total kerja aku kat orang yang sepatutnya supaya tak timbul masalah kemudian hari. Aku pun belajar dari kesilapan dan kekurangan orang yang berhenti sebelum ni. Aku taknak nanti aku dah berhenti tapi menyusahkan orang yang take over kerja aku sini. Aku dah rasa macam mana susahnya nak take over kerja orang lain yang tak semenggah so aku taknak orang yang akan ambik kerja aku ni pun rasa apa yang aku penah rasa. Biarlah aku je rasa kan.

Ok, wish me all the best la eh..




Catatan Ringkas

---