Tuesday, September 21, 2010

Malware Attack!

Salam petang Selasa pulak ols. Seharian semalam kebanyakan blog terutamanya yang ada memasang innity mengalami masalah. Aku pun turut terkena tempiasnya. Aku sendiri nak bukak blog pun tak buleh.. Memang paraaah la kan..Dan masalah tu berlanjutan jugak sampai hari ni. Cuma agak kurang.

Sebabnya, ada link blog blog tersebut dalam blog aku ni kan. Mula mula terkejut jugak. Sebab hampir semua blog yang aku pegi lawat tu keluarkan warning yang sama. 


Macam ni la ropenye warning tu. Tokojut den te kau..


Rupenye ada masalah dari Innity. So diaorng dalam proses memperbaiki la ape yang problem tu. So kat sini nak share kat korang cara nak mengatasi masalah tu. Ada yang kata tak bahaya pun sebenarnya. Tu just alert dari google sebab ape ntah. Itu pun aku dapat tau dari blog kengkawan masa jenjalan blogwalking. Nak tau lebih lanjut g la rajin rajin jengah kat:


  1. http://justkhai.com/blog/innity-punca-masalah-malware-oleh-google/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+justkhai+(justkhai{dot}com)
  2. http://syoknyadownload.blogspot.com/2010/09/malware-warningpenyelesaian.html..

Namun, ada jugak yang sarankan aku removekan dulu link link yang berjangkit dari blog aku. Thanks to Ellen and KF. 

Dengan berat hati aku terpaksa la meremovekan 3 link yang dijangkiti tu. So sorry geng. Sementara je eh. Nanti dah elok semua aku letak balik link korang. 

Hopefully perkara ni boleh diselesaikan dengan cepat la eh. Hehehe..



Catatan Ringkas

---