Wednesday, September 29, 2010

Cerita Kedai Gunting

Salam malam ols. Ape cer hari ni? Ni ada cerita nak story kat u ols. Hal ni berlaku petang tadi la. Bila aku ingat balik nak gelak je rasanya. Adeehai..

Gara gara gunting ni la..



Balik dari kerja tadi aku terus la menerjah ke Nilai atas beberapa urusan. Salah satunya nak g trim rambut. Dah cukup time perlu mentenen. Hahaha.. Nak dipendekkan cerita yang tak berapa panjang ni, setelah menunggu 20 minit baru la turn aku. Aunt tu chinese. Ni antara conversation yang dah di'convert'kan..

Aunt : Nak potong camana amoi?
Aku : Trim saja la aunt. 2 inci lebih kurang la. 
Aunt :  Owhh. Mau potong sikit saja la. Layer skali la.
Aku : Ok la. Layer tak mo guna gunting gigi ar aunt.
Aunt : (Buat muka blur lak. Tak paham kot)
Aku : Layer tak mo guna gunting tu. U buat manual saja. 
 
Bila aku kata camtu aunt tu ingat jangan guna gunting potong rambut aku. Siap aunt tu tanya lagi kat member seblah ' Ni amoi cakap apa'. Hahaha..Aku pulak tetiba dah jadi blur. Communicatipn break down kot. Pastu aku kata kat dia, aku taknak dia nipiskan rambut nak buat layer tu guna gunting gigi gigi tu. Siap tunjuk lagi gunting tu kat dia. Baru la paham. Pastu dia cakap, 'Ingatkan tak mo gunting rambut u guna gunting'. Adeeh! Sabar je la den. Dah tak guna gunting, nak guna apa pulak??

Korang rasa? Nasib tak cacat rambut aku. Hoho..




PS: Tengah layan HUM SAATH SAATH HAIN. All time feveret. Sambil sambil layan gak CSI: Miami jap g.

Catatan Ringkas

---