Tuesday, December 22, 2009

Tika dan Saat Ini...


Masa itu emas! Masa amat berharga...Begitu cepat masa berlalu dan dalam tak sedar dah dekat penghujung tahun 2009..Hmm, pejam celik pejam celik dah 2010..Tinggal lagi 9 hari lagi untuk kita menjengah ke tahun baru..



Namun, bukan itu yang ingin aku bicarakan di sini..Sekadar merapu di petang hari yang boleh aku katakan agak sibuk jugak la..TApi dalam sibuk2 aku sempat jugak menjengah ke blog2 kengkawan sekadar mengnuffkan diri..hehehe..Sibuk aku nak siapkan laporan untuk meeting hari Khamis ni. Dan yang best nye aku tak perlu menghadiri meeting tersebut. Ngehngehngeh..Malas aku nak menghadap muka2 pegawai2 dalam meeting tu. Dan pula untuk mendengar sesuatu perkara yang aku tak tahu hujung pangkal ceritanya. Pelik bunyi nya namun itulah hakikat bidang kerja aku ni.Di sini!

Aku di pihak menjaga dokumentasi projek, tetapi satu butir mengenai projek tersebut jarang2 dan amat susah untuk kami (aku dan rakan sekerjaku) perolehi. TIdak mendapat kerjasama daripada pihak urusan yang menguruskan projek ini. Kami tidak dibenarkan ke site untuk melihat perkembangan, dan kami jugak tidak diberi feedback dan progress perjalanan projek.

Amat susah dan memeningkan kepala untuk melakukan kerja dalam situasi ini. Pada aku la..Memang ada yang berpendapat ini adalah sebahagian daripada bidang tugas dan kerja. Tapi jika apa saja berkenaan kerja yang sepatutnya amat mudah diberikan, boleh menjadi sukar..APa2 je lah..Nasib juga aku lebih kepada pihak yang menjaga tender..Hahaha..cuma pening kepala di saat menjelang tarikh tutup..Oops, tak buleh cerita lebih2..Kang kene lak den..hehehe

APe2 pun, yang di atas tu sekadar merapu lebih siket nak rilek seblum sambung keje ni..Yay, hari ni OT..yang dah lama aku tinggalkan. Yela, setiap petang ada saja agenda yang menghalang aku memlakukan OT. Nasib jugak la keje time tu tak banyak. Tapi sekarang dah mula membanyakkan diri. Hehehe..Okeh la..Jumpa di lain entry. Kene sambung keje semula ni.Tata...

4 comments:

  1. wah...bukan main lagi entry nih.sungguh formal.huhu

    ReplyDelete
  2. hakhakhak...sesaje nak memperbaiki bahasa ni sbrnnye..tu pasal la cam skeme jek tu aidi..x bes ek?hehehe

    ReplyDelete
  3. Bagos222 rerame... Cume nahu perlu diperbaiki... Keje rerajin erk... Muahaha...

    ReplyDelete
  4. waaahahaha...thank u yuus..kalo mn de slh tu tlong bgtau ek..hehehe

    ReplyDelete

Thank you for your comment. Will reply it soon. TQ :D

Catatan Ringkas

---