Wednesday, May 18, 2011

Along - Loan Shark

Hallu geng. Jumpa lagi. Tengah dok lepak lepak lepas makan tadi baru teringat pasal satu perkara. Yang terjadi malam tadi . Masa tengah tidur. Aduyyai. Patut la kepala ni nyonyonyo je. Rupanya letih otak. 

Mimpi. Lately tidur aku wajib berteman mimpi. Macam macam pesen dan cerita mimpi aku. Yang tak masuk akal pun ada gak. Gilo!


Macam malam tadi, boleh boleh je aku termimpi pasal ALONG. Bukan along A.L.O.N.G tu. Dan bukan jugak along anak sulung sesape. Tapi Along loan shark! Oit! Aku pun heran dan pelik. 

Al kisahnya. 


Aku nak pakai duit. Bukan untuk kegunaa aku la. Nak tolong orang punya pasal. (Baik tak?? Lalalala). Bese la along ni dia putar belit la. Tapi bari hari ni pinjam, esok nak bayar balik. Interest dia 24% (cam pelik je interest eh). Pagi pagi besoknya tu, dia siap tunggu aku kat parking lot. Tanya bila nak bayar. Along tu plak nak dan dan tu jugak. Haku tak hado duet! Dia nampak jam aku, trus nak. Kurang la loan sket. Tapi yang heran, dia tak nak plak nak ambik kete aku ke, laptop aku ke. (Well, dah nama pun mimpi kan). Dan yang jadi along tu is orang yang aku kenal. (Kakakakaka. Mengong punya mimpi). 

Tengah bertekak tekak nak mintak kurang interest and bagi masa bayar balik tu, tetiba alarm berbunyi daaaaa... Tak sempat nak tau ending. Hahahahaha. 

Dua malam lepas plak aku bleh mimpi aku preggy. Lagi GILOOOO.! Tau tau je dalam mimpi tu dah nak  merlahirkan. Hahahahaha. Bapak sengal punya mimpi. 

Hohoho. Well, mimpi hanya mainan tido. Agaknya aku lupa basuh kaki kot time tido. Tu yang macam macam je mimpi yang keluar. 

So geng, sebelum tido jangan lupa basu kaki, and afdhalnya ambik wudhu. Lepas tu baca doa sebelum tidur, ayat kursi, al fatihah & ayat 3 kul. Kalo rajin baca la Al-quran. 

Eh, sekarang belum time untuk tidur yer. Bangun bangun bagun, sambung keje!



PS: Setakat ni belum bermimpi bersangkutan dengan ular lagi. Hahahaha

Catatan Ringkas

---