Saturday, May 21, 2011

SEGMEN: Puteri Kasih Ajak Aku Bergumbira!

Salam ols. How are you today? Ape plan korang weekend ni? Kalau takda plan ape, meh la datang memeriahkan suasana Mapex Seremban 2011 kat Seremban Parade (21 - 22 May 2011). Sesapa yang sedang dan ingin mencari hartanah atau rumah atau property, boleh la menerjah yer. Aku pun tak penah lagi pergi MAPEX ni. But this time another story sebab aku duty kat sana. Sesaje volunteer tolong dak Sales Department. Hehehehe.

Berbalik kepada tajuk tu kan. Sedang berblogwalking tadi kat blog cik Puteri Kasih ni and nampak segmen ni. Macam menarik dan dah tentulah menarik kan. Ngeehehehe. Sebelum aku bergerak dengan lebih jauh, meh baca syarat syaratnya dulu. Tak berat pun, ringan je syaratnya. 


  1. Tajuk entry mesti macam tajuk aku tu. (hahah..sepesen ye tajuk tu)
  2. Tempek header ada muka cik tu. 
  3. Tulihlah entry berkenaan CARA CARA MENG'HAPPY'KAN DIRI ANDA. Nak panjang ka pendek ka ikut suka citarasa memasing.
  4. Bahasa tulisan yang difahami oleh Cik puan punya segmen la eh. Kang korang bantai tulih tamil ka, mandarin ka tak ka pening cik tu nak membacanya.. Tak pasal pasal kena translate guna Google Translate kang.Ngehehehehe
  5. Seperti biasa, tinggalkan URL entry korang kat ruangan komen entry tu.
  6. Jadi follower adalah pilihan dan tiada paksaan. But dialu alukan la untuk follow. Any update leh tau.
  7. Tag sorang member. Nak banyak pun takda hal kata cik.
  8. TARIKH TUTUP: 11.59 malam 22 May 2011.
Haaa, dah tau syaratnya? Tak susah pun kan. Ni meh layan lak cara cara aku menghappykan diri.

Banyak gak la cara aku nak happykan diri. 

  1. Dalam first list ialah jalan jalan. Tak kira la jalan jalan kat mana. At least aku berjalan and tengok environment especially hijau. Dari tensen pun bleh tenang. 
  2. Menyanyi ikut lagu/karaoke. Memang sore aku tak sedap, tapi takpe. Janji aku hepi.
  3. Window shopping aka shopping. Therapy tu. 
  4. Layan budak budak especially baby. Sonok sonok sonok.
  5. Lepak lepak ngan kawan kawan.. Memang sonok. 
  6. Tengok TV.
  7. Baca novel. 
  8. Bercuti
  9. Dan lain lain aktiviti yang boleh buat happy la. Kalau boleh buat aku gelak dan senyum tu aku hepi la tu. Hahahaha..

Ok, nak tag orang orang ni:

Dan sesape lagi yang nak join, silakan lah. 

Ok ols. Happy Weekend and hope you have the great one.


Catatan Ringkas

---