Monday, May 23, 2011

Kisahnya Isnin

Salam Isnin ols. Huwaaah. Lama gak aku tak hapdet kan. Mood ilang ke laut la geng. Tu pasal takda entry baru. Ha, ni nak kasi update la ni. But before that,  apa khabar suma? How was your day?

Hari ni alhamdulillah, not so bad as i thought it would be. Aku diberitahu, ada audit hari ni. Last week lagi dah tau. Memang menggulupur la jugak. Plus ni kali pertama la kiranya aku berhadapan ngan audit. Sebelum sebelum ni tak pernah pun. Lagi bertambah ketensesan bila dengar cerita depa mai nak cek filing. Mati. 




Mana tak matinya, filing simpang perenang (tak tentu hala laaa). Nak mencarik file tu kalo dimintak memang take time habis la. Aku sendiri pun komfem bleh jumpa ke tak file kot kot dimintak. Maunya la aku tak nebes. Tambah lak ada lagi sebeban documents tak filing lagi. Hohoho. But yang document tu sempat la jugak buat jumaat tu. Half way je. Tu pun sampai kol 10 gak duk sengsorang kat opis memalam tu. Pagi tadi baru la tau ada kisah kat tapak office tu dulu. Erk!

Mesti korang tertanya - tanya apehal la opis tu camtu kan. Well, office aku ni baru je pindah. Baru tak baru pun ada la dalam 7 8 bulan lepas pindahnya. So banyak file dalam kotak lagi and scattered around. Takda proper place lagi untuk letak and susun that files. Quite a number jugak la file tu. Memang jenuh la nak menguruskan file file tu nanti. Baru 10% je file tu keluar dari kotak. Which is active files. Pheeww..

Dan ada gak documents in and out yang aku asingkan dalam kotak untuk di file. Memang jarang ada masa boleh hadap benda tu betul - betul. Penah gak la datang during the weekends konon nak buat filing tu. Tapi haraaam tak siap. Half way je jalan. Pastu terus la terporok je documents tu dalam kotak tu. Aku prefer ada proper cabinet or place yang aku boleh keluarkan semua files tu dan susun elok elok. Sekarang ni dengan takda tempatnya, susah aku nak buat. Plus sampai sekarang aku tak sure macam mana sistem file tu dibuat. I mean by the previous person la. Agak konpius jugak. Adooiiyai. Kene study dengan lebih rajin la agaknya kan. Hehehehe

Well, anyway anyhow Im glad that today's audit went well. Alhamdulillah. Maybe Im worried too much. Hahahaha. Nothing much or to be exact none file were asked from me. Which is good in a way. Kalau tak kelam kabut nak carik, kalau jumpa bagus, kalo tak tu yang haru and itu akan bagi bad impression pulak to our department. Tak best la kan. Yes, they might have understand that we are settling in but surely someone must work on that files right. Apa apa pun, I have to be better prepare next time. Soon will have another internal audit and the month after going to have SIRIM Audit. OMG! Kena start la rushing buat filing dari sekarang.

OOOhh, I wish somebody can help me with it. Memang agak tension tu kalau nak buat sengsorang semuanya. Hopefully aku boleh la buat semua tu. Wish me luck eh. :)

Ok, see you soon. Need some rest now. 


PS: Jarang nak berblogwalking gila gila dua tiga hari ni. Tweeting macam lagi best. Hahahaha. 


Catatan Ringkas

---